Zwitserland terug van weggeweest

Interhome noteert stijging van 25%

De zomer is nog in het land, maar toch dromen we stilaan ook al van de sneeuw. Heb je nog geen vakantiewoning geboekt voor je wintervakantie? Dan wacht je maar beter niet te lang. Bij Interhome steeg het aantal boekingen voor de winterperiode de afgelopen maanden met 20% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Vooral Zwitserland wint aan populariteit (+25%).

Het succes van Zwitserland in cijfers

Een wintervakantie doorbrengen in een vakantiewoning van Interhome wordt steeds populairder. Momenteel is het aantal boekingen voor deze winter al gestegen met bijna 20%. Vooral Zwitserland maakt een serieuze inhaalbeweging. Vorig jaar stelde Interhome al vast dat Zwitserland helemaal terug is sinds de Zwitserse centrale bank in 2015 besloot om de Zwitserse frank los te koppelen van de euro. Dit bracht de koers tijdelijk wat uit balans, maar ondertussen is dat alweer genormaliseerd. Dat is duidelijk te zien aan de boekingen van Zwitserse vakantiewoningen bij Interhome die voor deze winter gestegen zijn met maar liefst 25%. Het groeiende succes van Zwitserland gaat gedeeltelijk ten koste van Frankrijk, het land dat in principe bij Belgen de voorkeur geniet als skibestemming.

De aantrekkingskracht van Zwitserland

Hoe kunnen we deze stijgende cijfers voor Zwitserland verklaren? In de eerste plaats kiezen Belgen in toenemende mate voor een skivakantie in Zwitserland vanwege de authentieke beleving. In de tweede plaats valt het comfort van de ruim ingerichte Zwitserse accommodaties zeer goed in de smaak bij Belgische skiërs. Bovendien is de keuze aan charmante chalets ook groter in Zwitserland dan bij andere skibestemmingen. Voeg daar de moderne ski-infrastructuur en Zwitserse kwaliteit aan toe en het lijkt me dan ook logisch dat Zwitserland in de lift zit," aldus Thibault Van Look, Country Manager België bij Interhome.

Zwitserse vakantiewoningen in de kijker

De beste skigebieden van Zwitserland situeren zich in het kanton Wallis. In deze regio heb je dan ook een ruime keuze aan chalets. Wij presenteren je alvast onze top drie van vijf sterren chalets in Wallis, elk gelegen op een ideale locatie vlakbij skifaciliteiten, supermarkt en restaurants.

1. Appartement Rütschi in Zermatt nabij het skigebied Matterhorn Ski Paradise:

2. Appartement Le Refuge 1 in Nendaz nabij het skigebied 4 Vallées:

3. Vakantiehuis Chalet Aquarius in Nendaz nabij het skigebied 4 Vallées:

Op www.interhome.be> Wallis vind je het volledige aanbod aan vakantiewoningen en alle nodige informatie.

Over Interhome

De portefeuille van Holiday Home Division (HHD AG) met de merken Interhome en Interchalet omvat 50 000 vakantiewoningen en appartementen in 31 landen en maakt deel uit van de Hotelplan Group met hoofdvestiging in Glattbrugg (CH). Op haar beurt is de Hotelplan Group een volledige dochteronderneming van Migros, de grootste Zwitserse winkelketen met hoofdvestiging in Zurich. De brede waaier aan woningen varieert van eenvoudige chalets en appartementen tot luxueuze villa’s – of het nu voor de zomer of winter is, aan de zee, op het platteland of in de bergen. In 2018 regelde de Holiday Home Division de verhuur van accommodaties voor 1.5 miljoen vakantiegangers en genereerde een gefactureerde omzet van 359 miljoen CHF.