Zes procent meer bezoekers naar Kroatië in eerste helft 2019

De Kroatische Dienst voor Toerisme (CNTB) heeft aangekondigd dat er in de eerste helft van 2019 (januari tot juni) zes procent meer bezoekers naar Kroatië kwamen dan het jaar voordien. In juni 2019 waren er zelfs tien procent meer aankomsten en acht procent meer overnachtingen dan in dezelfde maand vorig jaar.

Cijfers van eVisitor, dat de omzet van commerciële en niet-commerciële reizen in kaart brengt, tonen aan dat Kroatië tussen januari en juni 2019 6,88 miljoen bezoekers mocht verwelkomen. Dat is een stijging van zes procent voor het totale aantal aankomsten. Met 26,2 miljoen overnachtingen noteerde Kroatië ook een stijging van drie procent ten opzichte van 2018 voor het aantal overnachtingen. Buitenlandse toeristen vertegenwoordigden 5,85 miljoen van deze aankomsten en 22,93 miljoen van de overnachtingen.

“Een van de belangrijkste doelstellingen voor toerisme management in 2019 is een toename van het aantal bezoekers in het voorjaar,” zegt de Kroatische minister voor toerisme Gari Cappelli. “In de afgelopen drie jaar zagen we een groei van 20 procent in het aantal aankomsten van toeristen en een groei van 15 procent in bezettingsgraad. Door onze overzeese promotie te versterken, streven we naar een grotere omzet in het voor- en najaar. De algemene groei van het toerisme in Kroatië dit voorjaar is het resultaat van gerichte activiteiten om ons land te promoten als een ideale bestemming het hele jaar door. Ook de stijging van het luchtverkeer heeft een grote impact gehad op de groei van het toerisme.”

In de eerste zes maanden van 2019, vonden het merendeel van de overnachtingen plaats in Istrië (7,6 miljoen), gevolgd door Split-Dalmatië (4,7 miljoen) en Kvarner (4,3 miljoen). 

 

Over CNTB

De Kroatische Dienst voor toerisme (CNTB) is een nationale toeristenorganisatie die is opgericht om het toerisme naar Kroatië te promoten en de reputatie van Kroatië als vakantiebestemming te verbeteren. De missie omvat ook de planning en uitvoering van een gemeenschappelijke strategie en het concept van de promotie. Verder zorgt de toeristische dienst ook voor het voorstel en de uitvoering van promotionele activiteiten en voor een verbetering van de diensten in de Republiek Kroatië.

Contacteer ons
Over Sound of C

Sound of C is een Belgisch full service PR bureau voor de toeristische sector. Al sinds 2012 zijn we actief voor toeristische diensten, touroperators, luchtvaartmaatschappijen, hotels en andere toeristische ondernemingen. Enkele van onze klanten: de toeristische diensten van Kroatië, Aruba, Rijnland-Palts en Westtoer, Corendon, Sunny Cars, Cathay Pacific Airways en Interhome. Sinds 2016 organiseert Sound of C ook het grootste toeristische blogger event in België, Bloggers UTD - the travel gathering.

Sound of C
August Nihoulstraat 178B
3270 Scherpenheuvel