Water trekt weg uit Zuid-Thailand

Status update van overstromingen

Het zuiden van Thailand werd de afgelopen week getroffen door hevige moessonregen en overstromingen. Ondertussen is de zon terug doorgebroken en pompen de lokale overheden waar nodig ook het water weg. Wie een reis naar Zuid-Thailand heeft geboekt, kan er dus opnieuw volop van genieten.

Het weerbericht voor de komende dagen ziet er alvast beter uit, toch is het de moeite om de laatste informatie te raadplegen. Alle details kan je terugvinden op http://www.tatnews.org/ Daar vind je voortdurend updates.

De zon schijnt opnieuw en de zee is kalmer, waardoor excursies buiten de kust opnieuw van start kunnen gaan. Ook alle transport met de wagen, de trein en het vliegtuig verloopt op de meeste plekken terug normaal.

• Luchtverkeer: de luchthavens in het zuiden zijn operationeel zoals normaal. Enkel Nakon Si Thammarat Luchthaven werd tijdelijk gesloten.
  • Verkeer over de weg: De meeste wegen zijn ondertussen terug perfect berijdbaar. Je moet wel hier en daar rekening houden met vertragingen.
  • Spoorverkeer: De herstellingen van het spoor tussen Bang Saphan Yai en Cha Muang station in de Prachuap Khiri Khan provincie zijn nu achter de rug. De treinen rijden dus opnieuw tussen Bangkok en Nakhon Si Thammarat’s Thung Song. Verder naar het zuiden toe zijn de lijnen wel nog gesloten.

Sound of C is een Belgisch full service PR bureau voor de toeristische sector. Al sinds 2012 zijn we actief voor toeristische diensten, touroperators, luchtvaartmaatschappijen, hotels en andere toeristische ondernemingen. Enkele van onze klanten: de toeristische diensten van Thailand, Servië, Hannover en Aruba, Corendon, Sunny Cars, Sunweb, British Airways en Interhome. Sinds 2016 organiseert Sound of C ook het grootste toeristische blogger event in België, Bloggers UTD - the travel gathering.