Versheid van bederfelijke producten nu gegarandeerd bij Cathay Pacific

Cathay Pacific Services Limited is 's werelds eerste om de IATA CEIV Fresh-certificering te ontvangen

Cathay Pacific Services Limited (CPSL), een volledige dochteronderneming van Cathay Pacific, ontving als een van de eerste organisaties de IATA CEIV Fresh-certificering. Dat is een wereldwijde accreditatie voor productafhandeling van bederfelijke goederen. De certificering, die gisteren ook werd toegekend aan de Hong Kong Airport Authority op het IATA World Cargo Symposium, onderstreept de snelheid, consistentie en efficiëntie van de productafhandeling en het transport van bederfelijke goederen op Hong Kong International Airport. Cathay Pacific streeft ernaar om in mei 2019 's werelds eerste luchtvaartmaatschappij te worden die CEIV Fresh-gecertificeerd is.

In samenwerking met stakeholders en toezichthouders in de luchtvaartindustrie heeft de International Air Transport Association (IATA) het Centre of Excellence for Independent Validators (CEIV) opgericht met als doel organisaties die betrokken zijn bij de luchtvrachttoeleveringsketen te helpen om een uitstekende afhandeling te realiseren.

De ultra-moderne Cathay Pacific Cargo Terminal in Hongkong, die wordt beheerd door CPSL, biedt een brede waaier aan logistieke oplossingen voor de luchtvrachtindustrie. Dankzij de combinatie van een geavanceerde technologie en gestroomlijnde workflows, creëerde CPSL een nieuwe service maatstaf voor de industrie en kunnen klanten profiteren van kortere verbindingstijden en een snellere ophaling van Fresh LIFT-zendingen van Cathay Pacific.

“Onze felicitaties aan CPSL", zegt Cathay Pacific Director Commercial and Cargo Ronald Lam. "In de nabije toekomst streeft onze luchtvaartmaatschappij een volledige IATA's CEIV Fresh-certificering na. Een gezamenlijke benadering door alle stakeholders stelt de luchtvrachtgemeenschap in staat om tijdens het transport uiterst zorgvuldig om te gaan met verse producten. Het levert niet alleen een superieure meerwaarde voor onze klanten, maar draagt ook bij aan het succes van Hongkong als een belangrijke internationale luchtvrachthub voor bederfelijke goederen.”

Cathay Pacific is een van 's werelds grootste internationale luchtvrachtmaatschappijen, die een speciale vrachtvloot exploiteert naar 46 bestemmingen en tevens de vrachtcapaciteit beheert op passagiersvluchten van zowel Cathay Pacific als Cathay Dragon.

Over Cathay Pacific

Cathay Pacific is de internationale luchtvaartmaatschappij van Hongkong. Vanaf Amsterdam Airport Schiphol vliegt Cathay Pacific dagelijks met een Airbus A350-1000 rechtstreeks naar Hongkong. Vanaf Brussels Airport vliegt de luchtvaartmaatschappij vier keer per week met een Airbus A350-900. Vanaf de thuishaven Hongkong biedt de airline doorverbindingen naar meer dan 200 bestemmingen in 52 landen en gebieden. De 5-sterrenmaatschappij is meerdere malen erkend als ’s werelds beste airline door Skytrax en staat bekend om het comfort van de verschillende reisklassen, haar elegante design en kenmerkende Aziatische, persoonlijke service. Cathay Pacific is een van de oprichters van de one world alliantie.