Update: Transport Boeing 747 naar Corendon Village Hotel van start gegaan

#corendonMission747 te volgen via livestream

De Boeing 747 'City of Bangkok' van KLM is vertrokken voor haar laatste reis, met bestemming de tuin van het Corendon Village Hotel. Het toestel is dinsdagavond 5 februari om 22u30 op een gigantische zelfrijdende trailer van transportbedrijf Mammoet gezet en heeft zijn eerste meters afgelegd tot aan de Sloterweg nabij Schiphol. Hier zal het toestel twee dagen blijven staan om de medewerkers van Mammoet de tijd te geven om de gebruikte rijplaten over te brengen voor de tweede etappe. Op zaterdagnacht wordt het toestel verwacht aan het Corendon Village Hotel, nadat het de avond ervoor al de drukke A9 autosnelweg overstak.

In de nacht van 8 op 9 februari vindt het meest spectaculaire gedeelte van de reis plaats. Rond middernacht steekt de Boeing de drukke A9 autosnelweg over. Het verkeer richting Haarlem ligt dan al even stil en ook het verkeer vanuit Haarlem richting Schiphol wordt gedurende de imposante overtocht tot stilstand gebracht. Daarna volgt het toestel met een slakkengangetje de route richting het Corendon Village Hotel.
In de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 februari steekt het toestel dan nog de Schipholweg over en zal het na 57 parkeerbewegingen definitief in de tuin van het Corendon Village Hotel plaatsnemen.

Ondertussen is alles live te volgen via de livestream: https://www.corendon.nl/boeing747

Noot voor pers:

Geïnteresseerd om deze unieke gebeurtenis van nabij te volgen? Stuur dan een mail naar jothuys@soundofc.be

Sound of C is een Belgisch full service PR bureau voor de toeristische sector. Al sinds 2012 zijn we actief voor toeristische diensten, touroperators, luchtvaartmaatschappijen, hotels en andere toeristische ondernemingen. Enkele van onze klanten: de toeristische diensten van Thailand, Servië, Hannover en Aruba, Corendon, Sunny Cars, Sunweb, British Airways en Interhome. Sinds 2016 organiseert Sound of C ook het grootste toeristische blogger event in België, Bloggers UTD - the travel gathering.