Tenerife is dit najaar opnieuw hoofdrolspeler in internationale surfwedstrijd

Playa de Las Américas is de uitvalsbasis voor Spring Surfest Las Américas Pro

In het zuiden van Tenerife bereidt de stad Arona zich voor om van 27 november tot 5 december Spring Surfest Las Américas Pro te organiseren. Gedurende 9 dagen verenigt het bijzondere surfevenement sport, cultuur, sociaal activisme en milieubescherming door middel van verschillende activiteiten. Surfers van over de hele wereld zullen samenkomen in Playa de las Américas in Arona, dat dankzij de ligging in het westen van Tenerife de ideale surflocatie is. In de winterperiode wordt het gebied namelijk getrakteerd op krachtige golven uit het westen die vaak meerdere pieken hebben en zo zorgen voor optimale surfomstandigheden. Playa de Las Américas wordt de laatste en beslissende stop van de nationale circuits van La Liga Fesurfing en Liga Iberdrola Fesurfing.

Dit jaar zullen er op het bekende strand van Playa de Las Américas drie onafhankelijke wedstrijden worden gehouden waaraan naar verwachting meer dan 300 surfers uit de hele wereld zullen deelnemen. Als eerste is er Las Américas Open, het nationale surfkampioenschap in de Open categorie. Aan dit prestigieuze nationale circuit zullen meer dan 150 Spaanse surfers deelnemen. De wedstrijd zal dit jaar als vaste waarde en als laatste wedstrijd doorslaggevend zijn om de nieuwe winnaars van het reguliere seizoen te kennen. Ten tweede is er Euromaster Open: de eerste wedstrijd in de geschiedenis van de Euromaster evenementen die de beste mannelijke en vrouwelijke surfers in Europa boven de 35, 40, 45 en 50 jaar in de kijker zet. Tot slot is er het Lightning Bolt Festival, een Surf festival dat gesponsord wordt door het gelijknamige surfmerk. In deze klassieke wedstrijd strijden de deelnemers om een van de retro surfplanken van het legendarische merk in de wacht te slepen.

"Spring Surfest Las Américas Pro is een evenement dat door middel van drie verschillende kampioenschappen surfers van alle leeftijden samenbrengt," zegt Ángel Lobo, voorzitter van de Canarische Surf Federatie. "Met deze surfwedstrijden willen we Arona opnieuw in de kijker zetten als surfbestemming, ook op wedstrijdniveau. Dankzij de gedeelde waarden zoals zorg voor het milieu, respect voor onze oceanen en een adequate ontwikkeling van de kustlijn, willen we met deze surfwedstrijden tonen dat Tenerife en Arona veel meer te bieden hebben dan alleen maar zon en strand.” Verder wijst de wethouder van Toerisme, José Alberto Delgado, erop dat er sinds het begin van het mandaat gefocust wordt op het brede aanbod van Arona en de omliggende regio. Een van de belangrijkste troeven zijn ongetwijfeld de vele sportieve mogelijkheden, zeker op vlak van surfen. “Wij zijn een bevoorrechte bestemming die elk jaar door tientallen atleten van hoog niveau wordt uitgekozen om in de koude seizoenen te oefenen", aldus Delgado.

Over Spring Surfest Las Américas Pro

De Spring Surfest Las Américas Pro wordt gezamenlijk georganiseerd door de Europese Surf Federatie, de Spaanse Surf Federatie en de Canarische Surf Federatie. Daarnaast wordt het evenement gesponsord door Turismo de Arona, Tenerife Tourism Corporation, Spring Hotels, Lightning Bolt en Corona. Inschrijven kan via de officiële evenement pagina www.lasamericassurfpro.com

Over Tenerife

Tenerife is het grootste Canarische eiland. Het wordt gekenmerkt door een unieke combinatie van natuur, cultuur en eindeloos veel mogelijkheden voor zowel activiteiten als ontspanning. Dankzij het fijne klimaat met warme winters en zachte zomers, is het eiland een perfecte vakantiebestemming voor jong en oud. Er kan het gehele jaar door genoten worden van adembenemend natuurschoon, heerlijke stranden, gevarieerde gastronomie, avontuur, sport en wellness.Of je nu het unieke landschap wil verkennen in het door UNESCO tot werelderfgoed uitgeroepen Nationaal Park El Teide, een prachtige wandeling wil maken in natuurpark Anaga, wil eten in een van de vijf Michelinster restaurants, de hoofdstad Santa Cruz of het nabijgelegen San Cristóbal de La Laguna wil bezoeken of ultiem wil relaxen op een van de heerlijke stranden in het zuiden van het eiland, er is voor ieder wat wils op Tenerife. Daarnaast biedt Tenerife accommodaties voor alle soorten reizigers; van unieke boutique hotels, accommodaties op het platteland tot luxe vijfsterrenhotels.

Kris Van den Broeck Vertegenwoordiging België Tenerife, Konsultra