Sterren pronken met veiligheid in nieuwe British Airways video

Een team van Britse beroemdheden zoals Gordon Ramsay, Rowan Atkinson en Gillian Anderson zullen te zien zijn in de nieuwe veiligheidsvideo van British Airways, die begin september gelanceerd wordt.

De nieuwe film toont enkele van de meest geliefde persoonlijkheden van Groot-Brittannië en is ontworpen om klanten te helpen om de belangrijke veiligheidsberichten aandachtig te beluisteren en te onthouden. Verder boost de nieuwe veiligheidsvideo ook de fondsenwerving voor ‘Flying Start’, de globale liefdadigheidssamenwerking tussen British Airways en Comic Relief, een Britse charitatieve instelling die onder andere de “moederinstelling” is achter Rode Neuzen Dag.

Bekijk de director’s cut van de nieuwe veiligheidsvideo hier >>

Alex Cruz, British Airways’ voorzitter en CEO, zei: “Het is extreem belangrijk voor ons dat onze klanten betrokken zijn bij onze veiligheidsvideo. Door enkele van de naties meest bekende persoonlijkheden in te zetten hebben we iets leuks kunnen creëren, waarvan we hopen dat mensen het van begin tot eind zullen bekijken én zullen onthouden.”

“We werken al samen met Comic Relief sinds 2010 en onze klanten hebben ons tot nu toe al geholpen om £16.5 miljoen in te zamelen voor goede doelen. We hopen dat de nieuwe video ervoor zal zorgen dat we ons doel om £20 miljoen in te zamelen zullen overschrijden tegen 2020.”

In de video zijn tien bekende Britten te zien terwijl ze auditie doen voor een felbegeerd stuk uit de veiligheidsvideo. Met tal van humoristische sketches zetten ze hun beste beentje voor en tonen ze tegelijk de veiligheidskenmerken en procedures van het vliegtuig. En dat allemaal tegenover komiek Asim Chaudhry, als zijn Chabuddy G personage uit People Just Do Nothing.

Bekijk de behind the scenes video hier >>

In een kenmerkend komisch stuk aan het eind van de video, draait Rowan Atkinson onhandig rond in zijn stoel op zoek naar kleingeld om in de Flying Start enveloppe te stoppen. Die enveloppes zijn beschikbaar op alle vluchten om klanten de mogelijkheid te geven zelf ook geld te doneren aan Comic Relief.

De beroemdheden in de video zijn:

1. Gordon Ramsay
  2. Rob Brydon
  3. Sir Ian McKellen
  4. Rowan Atkinson
  5. Chiwetel Ejiofor
  6. Jim Broadbent
  7. Thandie Newton
  8. Gillian Anderson
  9. Warwick Davis
  10. Jess Glynne
  11. Chabuddy G (Asim Chaudhry)

Over Flying Start

Sinds het begin van de samenwerking tussen British Airways en Comic Relief in 2010, zamelde Flying Start £16.5 miljoen in om kinderen van over de hele wereld te helpen die een moeilijk leven leiden. De luchtvaartmaatschappij heeft als doel om £20 miljoen in te zamelen tegen 2020. Voor meer informatie bezoek: http://www.ba-flyingstart.com/

Over Comic Relief

Comic Relief is een Britse charitatieve instelling die ernaar streeft een rechtvaardige wereld, zonder armoede te creëren, waar iedereen veilig, gezond, geschoold en empowered is. Sinds 1985 zamelde Comic Relief meer dan £1 biljoen in. Dat geld hielp en helpt nog steeds, mensen die een ongelooflijk moeilijk leven leiden, zowel in het Verenigd Koninkrijk en Europa als over de hele wereld.

Voor meer informatie over Comic Relief en het werk dat de organisatie doet, bezoek www.comicrelief.com.

Over British Airways
British Airways vliegt tot zes keer per dag van Brussel naar London Heathrow, van waaruit het 213 bestemmingen bedient. 10 hiervan liggen in het Verenigd Koninkrijk, 114 in Europa en 89 in de rest van de wereld.

Voor meer info, bezoek www.ba.com