Steeds meer Belgen kiezen voor vakantiewoning in Scandinavië

Warme zomer van 2018 en scherpe prijzen belangrijkste redenen voor succes

Uit boekingcijfers van vakantiewoningverhuurder Interhome blijkt dat de Scandinavische landen steeds meer aan populariteit winnen. In 2019 klampt de Belg zich niet langer vast aan de klassieke zomerbestemmingen, maar verschijnen Denemarken, Noorwegen en Zweden ook opvallend vaak op de radar. Volgens Thibault Van Look, Commercieel Directeur België bij Interhome zit de hete zomer van 2018 daar mogelijk voor iets tussen. Ook de prijs voor een vakantiewoning, die in deze landen tijdens de zomermaanden vaak lager ligt dan in Zuid-Europa, speelt ongetwijfeld een belangrijke rol.

“Met bijna 10.000 vakantiewoningen in Scandinavië heeft Interhome een zeer ruim aanbod, maar toch genoten onze vakantiewoningen in Scandinavië niet dezelfde populariteit als de klassieke zomerbestemmingen in het Zuiden. Daar komt in 2019 duidelijk verandering in”, verzekert Thibault Van Look, Commercieel Directeur België bij Interhome. “Zo ziet Interhome het aantal boekingen voor Scandinavië uitzonderlijk stijgen. Dat doet vermoeden dat Belgen, na de hete zomer van 2018, klaar zijn om Spanje, Frankrijk en Italië ook een keer in te ruilen voor een Noord-Europese bestemming.”

Denemarken op kop

Met 42% is Denemarken de hoogste stijger in de huidige boekingcijfers. Thibault Van Look omschrijft het vakantieland als de ideale ‘instapbestemming’ om Scandinavië te ontdekken aangezien ze makkelijk met de auto te bereiken is, maar je er toch al de typische Scandinavische cultuur en mentaliteit terugvindt. Op de tweede plaats staat Noorwegen met een stijging van 32% en de bronzen medaille is voor Zweden met 18%. 

Twee vliegen in een klap 

De fantastische natuur en de aangename zomertemperaturen maken de Scandinavische landen voor velen een ideale zomerbestemming waar je heerlijk tot rust kan komen of net een actieve outdoor vakantie kan beleven. Daarenboven zijn de vakantiehuizen er tijdens de populaire zomermaanden doorgaans een stuk goedkoper dan op heel wat Zuid-Europese bestemmingen en beschikt bijna 1 op de 2 vakantiewoningen over een privé sauna en/of een jacuzzi. 

Scandinavische vakantiewoningen in de kijker

 

Over Interhome

Interhome is gespecialiseerd in de verhuur van meer dan 32.000 hoogwaardige vakantiehuizen, -appartementen en chalets in 31 landen wereldwijd. In 2018 regelde de kwaliteitsleverancier huurovereenkomsten voor 730.000 vakantiegangers en genereerde het Zwitserse bedrijf een gefactureerde omzet van CHF 215,4 miljoen. De holding Holiday Home Division (HHD AG), met de merken Interhome en Inter Chalet, is gevestigd in Glattbrugg / Zürich en is volledig in handen van Hotelplan Group. Dit is op zijn beurt een 100% dochteronderneming van Migros, het grootste retailbedrijf van Zwitserland, gevestigd in Zürich. www.interhome.be

 

 

Contacteer ons
Over Sound of C

Sound of C is een Belgisch full service PR bureau voor de toeristische sector. Al sinds 2012 zijn we actief voor toeristische diensten, touroperators, luchtvaartmaatschappijen, hotels en andere toeristische ondernemingen. Enkele van onze klanten: de toeristische diensten van Thailand, Servië, Hannover en Aruba, Corendon, Sunny Cars, Sunweb, British Airways en Interhome. Sinds 2016 organiseert Sound of C ook het grootste toeristische blogger event in België, Bloggers UTD - the travel gathering.

Sound of C
August Nihoulstraat 178B
3270 Scherpenheuvel