Sri Lanka nieuwe verre bestemming van Corendon

Vanaf dit najaar twee keer per week non-stop naar Colombo

Reisorganisatie Corendon breidt vanaf dit najaar haar aanbod verre bestemmingen uit met Sri Lanka. Vanaf eind oktober biedt de touroperator twee keer per week een non-stop vlucht aan op Colombo, te vertrekken vanuit Amsterdam-Schiphol. “Vanuit België worden er geen rechtstreekse vluchten naar Sri Lanka aangeboden. Vertrek vanuit Schiphol is dus een goed alternatief voor de Belgische consument die steeds vaker naar Azië reist”, aldus Steven Van der Heijden, CEO Corendon. Wie bij Corendon boekt kan kiezen uit een assortiment aan reisformules, gaande van een all-in strandvakantie tot een volledig uitgewerkte rondreis.

Wonder of Asia

Sri Lanka, ook wel Wonder of Asia genoemd, heeft alle ingrediënten voor een onvergetelijke vakantie. Je vindt er nog een ongerepte jungle, uitgestrekte theevelden, indrukwekkende tempels en prachtige goudgele stranden. Het eiland heeft bovendien een rijke en boeiende geschiedenis met talloze overblijfselen die onder andere herinneren aan de bloeiende VOC handel in het toenmalige Ceylon. Steven Van der Heijden: Sri Lanka is een perfecte aanvulling op ons aanbod verre bestemmingen. Het leent zich bij uitstek voor een rondreis in combinatie met een strandvakantie, heeft een indrukwekkende natuur, cultuur en prachtige stranden.”

Ruim aanbod aan Corendon accommodaties

Verspreid over de plaatsen Bentota, Beruwela, Hikkaduwa, Kalutara, Marawila, Negombo, Wadduwa, Waikkal en Waskaduwa heeft Corendon een ruim aanbod van accommodaties. Van kleinschalige logies met ontbijt tot luxe vijfsterren all inclusive resorts. Bovendien biedt de reisorganisatie rondreizen (met gegarandeerd vertrek) over het eiland aan die allemaal te combineren zijn met een strandvakantie. Je boekt al een vakantie naar Sri Lanka vanaf € 549,-. Een rondreis is te boeken vanaf € 1099.-

De eerste vlucht naar Colombo staat gepland op maandag 31 oktober. Vanaf dat moment zal er wekelijks op maandag en vrijdag naar Sri Lanka gevlogen worden. De vlucht wordt uitgevoerd met een Boeing 787-9 Dreamliner met een capaciteit van 294 stoelen.

Meer informatie over een Corendon vakantie op Sri Lanka: www.corendon.be/sri-lanka

Noot aan de redactie: Corendon, opgericht in 2000, is een snelgroeiende en toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische markt. In 2015 verzorgde Corendon met veel plezier de reis voor meer dan 750.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Onder Corendon vallen Corendon Vliegvakanties, Corendon Airlines met een vloot van 14 vliegtuigen, Corendon Hotels & Resorts, Corendon Golf, Corendon Foundation, Corendon Groups & Incentives, GoFun jongerenreizen, Maris Life en Karin’s Choice. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en de grote ervaring in het inkopen van accommodaties. Hierdoor kan Corendon in combinatie met de lage overhead kosten de beste prijs-kwaliteitverhouding aanbieden als het om vakanties gaat. De slogan van Corendon luidt: Altijd de beste vakantiedeals!

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met: Jo Thuys, Sound of C via [email protected] of +32 (0)473 86 46 15

Jo Thuys Sound of C