Sound of C heeft wind in de zeilen

Succesvol eerste kwartaal achter de rug

Woensdag 19 april 2017 — Het gaat hard voor Sound of C. Het gespecialiseerde toerisme PR-bureau mag sinds begin dit jaar zes nieuwe klanten aan zijn portefeuille toevoegen. Zo tekenden de toeristische dienst van Rheinland-Pfalz, online reisaanbieder Secret Escapes en luchtvaartmaatschappij British Airways een contract en gaan er nieuwe projecten van start voor Toerisme Limburg, Toerisme Maasmechelen en toerismecongres Phocuswright.

“Het eerste kwartaal van dit jaar is al erg productief geweest”, zegt Jo Thuys, Managing Director van Sound of C. “Niet alleen organiseerden we een tweede succesvolle editie van ons bloggerevent “Bloggers UTD”, we hebben ook drie nieuwe klanten mogen verwelkomen: British Airways, Secret Escapes en de toeristische dienst van Rheinland-Pfalz.” Drie contracten die tot stand kwamen in nauwe samenwerking met een aantal binnen- en buitenlandse partners. Voor Rheinland-Pfalz zijn dit Grafenstein in Duitsland, Tourism Consultancy in Nederland en KonsulTra in België. Voor Secret Escapes werken we in partnership met USP Marketing in Nederland en voor British Airways met Grayling in de UK.

“Deze partnerstructuur is cruciaal voor ons”, beaamt Jo Thuys. “Als bureau hebben we van in het begin de kaart van specialisatie getrokken door ons enkel te focussen op die zaken waar we goed in zijn: PR en influencer marketing en dit specifiek op de Belgische markt. Voor alle andere expertises of markten werken we liever samen met partners die vanuit hun positie betere resultaten kunnen garanderen. Want uiteindelijk blijft dat de finale doelstelling: onze klanten de best mogelijke service en resultaten aanbieden.”

Meer vraag naar influencer marketing
Naast het traditionele PR-luik neemt ook de vraag naar influencer marketing steeds meer toe. Zo mag Sound of C de komende maanden een aantal influencer marketing campagnes opzetten voor Toerisme Limburg en Toerisme Maasmechelen. “We merken dat almaar meer regio’s inzetten op het gebruik van online influencers, ook in België. Door jaarlijks het enige toeristische blogger event in België te organiseren beschikken we uiteraard over een zeer uitgebreid netwerk aan online influencers.  Daarnaast werken we voor het merendeel van onze vaste klanten al geregeld samen met online influencers en hebben we dus heel wat expertise op dit vlak opgebouwd”, zegt Jo Thuys.

Officiële partner Phocuswright Europe
Tot slot is Sound of C aangesteld als officiële partner van Phocuswright Europe, de belangrijkste conferentie over digitaal toerisme en technologie binnen de reissector, die van 16 tot 18 mei georganiseerd wordt in Amsterdam. Sound of C zal instaan voor de persrelaties van het event op de Belgische markt. “Zondermeer een enorme eer, want Phocuswright wordt binnen de sector enorm hoog aangeschreven en verzamelt jaarlijks het kruim van de internationale reisindustrie”, besluit Jo Thuys

Aftermovie Bloggers UTD - the travel gathering 2017