Skivakantie: deze 5 dingen vergeten we het vaakst in onze vakantiewoning

Ben jij één van de duizenden Belgen die er de komende weken nog eens met skilatten of snowboard op uit trekt? Dan lees je best even verder. De meesten onder ons kiezen voor een gezellige vakantiewoning of chalet, waar je een (mid)week je eigen thuis van maakt. Zo ‘thuis’ zelfs, dat Belgen heel wat items vergeten mee terug naar eigen land te nemen. Een gewaarschuwd man is er twee waard, dus zette vakantiewoningverhuurder Interhome de 5 objecten die we op skivakantie het vaakst vergeten op een rijtje.

1  Zonnebril
Iedereen neemt er eentje mee richting de bergen en als hij niet op je neus staat, ligt hij waarschijnlijk ergens rond te slingeren in je vakantiewoning: de (ski)zonnebril! Daarmee met stip op nummer 1 als het om vergeten items gaat. Tip: neem een opvallend hoesje mee.

2  Spatels van je raclette-machine
Als er één typisch wintergerecht is, is het raclette wel. En wij Belgen blijken ons toestel meestal zelf mee te nemen richting de bergen! Alleen jammer dat we de doos vaak incompleet mee terug nemen, want op nummer 2 van vergeten items staan de houten spateltjes die bij het toestel horen.

3  Spelkaarten en gezelschapsspelen
Gezellig vertoeven in een winterse vakantiewoning staat gelijk aan lange avonden aan tafel met wijn én gezelschapsspelletjes. Of het nu gaat om pesten met een simpel setje spelkaarten of een eerder ingewikkeld Colonisten Van Catan: we vergeten het vaak mee terug naar huis te nemen.

4  Skisokken
Na een lange skidag is het hunkeren naar een warme douche. Zo snel mogelijk je 27 laagjes uit en erna comfortabel je jogging of onesie aantrekken. Maar ’s anderendaags diezelfde 27 lagen terugvinden, blijkt een iets moeilijker verhaal. Vooral als het om sokken gaat: Interhome vindt dit onmisbaar ski-kledingstuk enorm vaak terug in zijn vakantiewoningen.

5  Ongelooflijk, maar waar: je eigen ski’s!
Laatste in het rijtje is geen lachertje voor vakantiegangers: Belgen blijken vaak hun eigen ski’s te vergeten! Na het pakken van je kleding en persoonlijke spullen, worden de latten vaak op het terras vergeten.. Dubbelchecken is dus de boodschap!

Over Interhome
Interhome is een verhuurder van vakantiewoningen met een aanbod van 33.000 huizen, chalets en appartementen in 33 verschillende landen. Traditioneel is Interhome het sterkst vertegenwoordigd in Europa. Het Zwitserse bedrijf onderscheidt zich van haar concurrenten dankzij haar stevige netwerk van eigen servicekantoren. Interhome werd in 1965 in Zwitserland opgericht en viert in 2015 haar 50ste verjaardag.  In 2016 mocht de kwaliteitsaanbieder 668.000 vakantiegangers gelukkig maken en schreef het een gefactureerde omzet van 174,9 miljoen euro op zijn naam.
Moedermaatschappij Interhome AG is gevestigd in Zürich en is voor de volle 100 procent eigendom van Hotelplan Holding AG. Dat is op haar beurt eigendom van Migros, de grootste retailorganisatie van Zwitserland. De Belgische zetel van Interhome is gevestigd in Diegem. Meer info: www.interhome.be

Jo Thuys Sound of C