Phuket verkozen tot tweede beste strand ter wereld

US News & World Report verkiest Thais vakantieoord tot ‘klein stukje paradijs’

Het Thaïse Phuket werd tot Tweede Beste Strand ter Wereld verkozen door het prestigieuze US News & World Report. Het eiland blijft onderscheidingen in de wacht slepen van verschillende internationale media voor zijn witte stranden, helderblauwe water en kalkstenen kliffen. Zo werd het door US News & World Report bejubeld als “een klein stukje paradijs”.

Volgens Mr. Yuthasak Supasorn, gouverneur van de Tourism Authority of Thailand (TAT), mag iedereen in Phuket trots zijn op deze prestatie omdat het de aantrekkingskracht van het eiland aantoont als een van de meest begeerlijke strandbestemmingen ter wereld.

Phuket blijft bovendien ook groeien als luxebestemming. Zo vestigde het eiland zich al snel als een van de superjacht hubs van Zuidoost Azië, waarmee het verschillende groepen toeristen aantrekt die genieten van het meer luxueuze aanbod van het eiland.

Naast liefhebbers van oneindige stranden en tropische temperaturen, lokt Phuket ook reizigers die de wereldbefaamde lokale keuken willen proeven. In 2015 werd Phuket reeds door UNESCO opgelijst als gastronomische stad en volgend jaar zal de bestemming ook te vinden zijn in de nieuwe Michelin Gids voor Bangkok, Phuket en Phang Nga

Sound of C is een Belgisch full service PR bureau voor de toeristische sector. Al sinds 2012 zijn we actief voor toeristische diensten, touroperators, luchtvaartmaatschappijen, hotels en andere toeristische ondernemingen. Enkele van onze klanten: de toeristische diensten van Kroatië, Aruba, Rijnland-Palts en Westtoer, Corendon, Sunny Cars, Cathay Pacific Airways en Interhome. Sinds 2016 organiseert Sound of C ook het grootste toeristische blogger event in België, Bloggers UTD - the travel gathering.