Onderzoek wijst uit: angst voor vakantie in Turkije is ongegrond

Gfk bevraagt Nederlanders naar vakantiebeleving in Turkije

Turkije is een geliefd en populair vakantieland. De keuze om al dan niet naar Turkije op vakantie te gaan, is op dit moment vooral gebaseerd op hoe veilig je je er als vakantieganger voelt. Touroperator Corendon wilde weten hoe op dit moment het sentiment ten opzichte van Turkije is en contacteerde onderzoeksbureau Gfk voor een marktbevraging bij haar Nederlandse klanten. Hieruit blijkt dat 96% van de Nederlanders die recent in Turkije zijn geweest er zich zeer veilig hebben gevoeld. Bovendien overweegt bijna 90% van de ondervraagde groep om opnieuw naar Turkije te gaan.

Turkije is al sinds jaar en dag een zeer populair vakantieland, zowel voor Belgen als Nederlanders. De laatste tijd is Turkije echter onderhevig geweest aan spanningen en dit was aanleiding voor Corendon om juist nu te kijken hoe de Nederlander zich voelt over Turkije. Corendon heeft in samenwerking met onderzoeksbureau GfK vragen gesteld aan Nederlanders die in april en mei dit jaar in Turkije zijn geweest. Dit zijn de vier belangrijkste conclusies:

  • 96% van de ondervraagden heeft zich veilig of zeer veilig gevoeld in Turkije
  • Bijna de helft van de vakantiegangers heeft van tevoren getwijfeld of ze naar Turkije zouden gaan
  • Bijna 90% van de ondervraagden zou overwegen om opnieuw naar Turkije op vakantie te gaan
  • De vakantie, inclusief de service en de accommodatie, wordt gemiddeld met een 8,5 gewaardeerd


Het onderzoek is gehouden onder een deel van de Corendon klanten die in de maand april naar Turkije op vakantie zijn gegaan. 664 respondenten hebben deelgenomen aan het onderzoek. 

Corendon, opgericht in 2000, is een snelgroeiende en toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische markt. In 2015 verzorgde Corendon met veel plezier de reis voor meer dan 750.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Onder Corendon vallen Corendon Vliegvakanties, Corendon Airlines met een vloot van zestien vliegtuigen, Corendon Hotels & Resorts, Corendon Foundation, Corendon Groups & Incentives, GOfun jongerenreizen, Stipreizen, Maris Life en Karin’s Choice. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en de grote ervaring in het inkopen van accommodaties. Hierdoor kan Corendon in combinatie met de lage overhead kosten de beste prijs-kwaliteitverhouding aanbieden als het om vakanties gaat. De slogan van Corendon luidt: Altijd de beste vakantiedeals! www.corendon.be

Beeldmateriaal van Corendon is te downloaden via: https://we.tl/89VhNbyyjn

Contacteer ons
Over Thx.agency

Thx.agency is een sales- en marketingbureau voor de reis- en vrijetijdsindustrie in de Benelux. We bieden een 360° aanpak, gaande van analyse en strategie tot de volledige implementatie van jouw communicatie- en marketingcampagne.

Thx.agency
Koning Albertstraat 76 1A
3290 Diest