Nieuwe service Luggo maakt bagage inchecken aan huis mogelijk

Reizigers kunnen vanaf vandaag gebruik maken van een nieuwe dienst die het reizen naar het vliegveld makkelijker maakt. De online dienst Luggo, een samenwerking tussen Corendon, FedEx en Luggage Care, biedt een veilige oplossing waarbij de passagier voor de reis naar de luchthaven de bagage incheckt, thuis laat ophalen en vervolgens met een beveiligde verzenddienst naar het vliegtuig laat vervoeren. De service maakt reizen makkelijker en bespaart tijd en voorkomt stress, doordat wachtrijen bij de bagageafgiftepunten worden vermeden.

Vanaf donderdag 16 juli kunnen klanten van Corendon bij het aanschaffen van een pakketreis ervoor kiezen om de gehele bagageafhandeling uit handen te laten nemen. Reizigers vanaf Schiphol checken hun koffers thuis in en laten ze veilig tot aan het vliegtuig vervoeren. Vanaf Maastricht-Aachen Airport zal deze optie later nog worden toegevoegd. Via een app kunnen zij hun bagage vervolgens op de voet volgen.

Raoul Nijlhof, CEO van Luggage Care, het bedrijf dat het platform Luggo aanbiedt: “Uit marktonderzoek en intensief contact met diverse luchtvaartmaatschappijen blijkt dat reizigers behoefte hebben aan manieren van bagageafhandeling die gemakkelijker en comfortabeler zijn. Reizen met het vliegtuig, en met name het incheckproces voor bagage, wordt vaak als stressvol ervaren. Met deze efficiënte ophaalservice wordt een belangrijke bron van zorg weggenomen en kunnen passagiers met een ontspannen gevoel richting het vliegveld.”

Veilig en makkelijk reizen
Met Luggo hoeven reizigers hun koffers niet meer bij de bagageafgiftepunten op het vliegveld af te geven. Steven van der Heijden, CEO van Corendon: “Met de nieuwe dienst hebben reizigers geen omkijken meer naar hun bagage. Voor het vertrek naar het vliegveld is de bagage al ingecheckt en onderweg. Daarmee voorkomen we dat er wachtrijen bij de incheckbalies ontstaan. Dit vermindert het contact met grondpersoneel en andere passagiers. Het is een goed initiatief dat ertoe moet bijdragen dat mensen, in de anderhalve-meter-samenleving, veilig en verantwoord op vakantie gaan.”

Het logistieke proces van het ophalen en vervoeren van de bagage wordt uitgevoerd door Special Services van FedEx, ’s werelds grootste vervoerbedrijf. Erik Uljee, Vice President Ground Operations Benelux bij FedEx Express: “Als mensen van plan zijn om met het vliegtuig te reizen, komt er nu heel veel bij kijken. Deze dienst zal een deel van de stress verlichten. Daarom vonden we het belangrijk om de invoering van deze dienst, samen met onze partners, te versnellen.”

FedEx staat bekend om zakelijke leveringen. Nieuw is dat een koerier nu aan de voordeur komt en de koffers ophaalt. Uljee: "We vervoeren niet alleen een koffer. Een reiziger moet het vertrouwen hebben om zijn bagage aan ons te overhandigen. FedEx zorgt ervoor dat de bagage in goede handen is. Het vervoer is optimaal beveiligd en reizigers kunnen tijdens het transport de bagage via track & trace volgen. De koffers worden aan huis door ons gewogen, ingecheckt, opgehaald en veilig afgeleverd bij het personeel op de luchthaven. Vanzelfsprekend volgens de veiligheidsmaatregelen van het RIVM.”

Bijdrage aan duurzamer reizen
Met de nieuwe dienst hopen de partijen ook een bijdrage te kunnen leveren aan het verminderen van wegverkeer van en naar de vliegvelden. Nijlhof: "Bij het meenemen van bagage hebben mensen snel de neiging om de auto te verkiezen boven het openbaar vervoer. Omdat FedEx deze dienst op zich neemt, waarbij de bagage van meerdere gezinnen en gezelschappen efficiënt kan worden gecombineerd, verwachten we dat dit zal leiden tot minder autoverkeer naar luchthavens in Nederland. Onze ambitie is om 30% van de mensen die eerder voor auto zouden hebben gekozen, door het gebruik van Luggo, nu gebruik te laten maken van de trein." 

De nieuwe dienst zal initieel getest worden door Corendon en FedEx. Passagiers kunnen de dienst vooralsnog alleen gebruiken bij het inchecken van minstens twee bagagestukken. Ook moet bij het boeken van de service, de vertrekdatum van de betreffende vlucht ten minste twee dagen verder liggen. Afhankelijk van de woonplaats kan bagage een dag voor vertrek of op de dag zelf worden opgehaald. De prijs, vanaf twee koffers, is €35.

 

Over FedEx Express
FedEx Express is een dochteronderneming van FedEx Corporation en ’s werelds grootste expressvervoerbedrijf. Het bedrijf beschikt over een wereldwijd lucht- en grondnetwerk in meer dan 220 landen en gebieden. FedEx Express is een expressvervoerbedrijf dat zich richt op binnenlandse en internationale tijdgebonden expressdiensten, evenals economy-diensten voor minder dringende zendingen en vrachtdiensten voor zware en grote zendingen.  Het bedrijf richt zich voornamelijk op de B2B-markt en maakt rechtstreekse verbindingen voor klanten mogelijk. In Nederland bedient FedEx Express vijf verticale markten met gespecialiseerde, op maat gemaakte diensten in de gezondheidszorg, automotive, e-commerce, lucht- en ruimtevaart en luxe en mode. 

FedEx Corp. (NYSE: FDX) biedt klanten en bedrijven wereldwijd een breed aanbod aan mogelijkheden op het gebied van vervoer, e-commerce en zakelijke dienstverlening. Met jaarlijkse inkomsten van $69 miljard biedt het bedrijf geïntegreerde zakelijke oplossingen aan via een netwerk van ondernemingen die samen opereren en die gezamenlijk beheerd worden onder de bekende merknaam FedEx. Bij FedEx werken wereldwijd meer dan 490.000 medewerkers.

Over Corendon
Corendon is een toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische reismarkt. In 2019 verzorgde Corendon met veel plezier de vakantie voor ruim 780.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Naast het merk Corendon voert het bedrijf ook de reismerken GOfun, Stip Reizen, Maris Life, Crusj en Karin’s Choice. De luchtvaarttak van Corendon omvat Corendon Dutch Airlines, Corendon Airlines Europe en Corendon International Airlines met een vloot van in totaal 24 vliegtuigen.

Over Luggage Care
Luggage Care is een innovatief technologiebedrijf met de focus op de luchtvaartbranche. Haar visie is dat de luchtvaart van morgen vandaag moet beginnen door een betere reisbeleving te realiseren voor alle luchtvaartpassagiers. Reizen moet weer leuker en makkelijker worden voor iedereen die graag reist met het vliegtuig. Luggage Care klaar om Europa te veroveren met het platform Luggo. De kern van deze volledig nieuwe service is dat bagage inchecken en het uitleveren daarvan is losgekoppeld van het 'klassieke' incheckproces op de luchthaven. Ophalen en inchecken gebeurt bij de voordeur van de reiziger. Waardoor deze makkelijk, ontspannen en op meer manieren naar de luchthaven kan reizen. De bagage wordt desgewenst afgeleverd op de eindbestemming. Luggo biedt een ecosysteem waarin partijen als luchthavens, vliegmaatschappijen en vervoerders eenvoudig met elkaar worden verbonden.  Luggo durft barrières en tradities te doorbreken om innovaties in de luchtvaartindustrie sneller en beter te realiseren.

Contacteer ons
Over Sound of C

Sound of C is een Belgisch full service PR bureau voor de toeristische sector. Al sinds 2012 zijn we actief voor toeristische diensten, touroperators, luchtvaartmaatschappijen, hotels en andere toeristische ondernemingen. Enkele van onze klanten: de toeristische diensten van Kroatië, Aruba, Antwerpen, Mechelen, Brugge, Thailand, Hannover, Diest, Rijnland-Palts, Sunny Cars, Corendon en Interhome. Sinds 2016 organiseert Sound of C ook het grootste toeristische blogger event in België, Bloggers UTD - the travel gathering.

Sound of C
Koning Albertstraat 76 1A
3290 Diest