Multigeneratie vakanties in de lift bij Interhome

Grootouders en kleinkinderen samen op reis in een vakantiewoning

De afgelopen vijf jaar winnen multigeneratie vakanties alsmaar meer aan populariteit. Die trend ziet ook vakantiewoningverhuurder Interhome weerspiegeld in haar boekingscijfers. Grootouders trekken er vaker met de kleinkinderen of de hele familie op uit voor een weekendje of een weekje weg en kiezen hierbij steeds vaker voor een vakantiewoning.

Met de grootouders op reis

De afgelopen jaren is het opvallend dat Belgen niet langer alleen met het gezin op reis gaan, maar ervoor kiezen om er met de hele familie op uit te trekken. Zo zijn de babyboomers vaak de initiatiefnemers voor een tripje met de hele familie of een vakantie met de kleinkinderen. Ze zijn nog niet lang met pensioen en zien een verblijf in een vakantiewoning als een goede manier om de hele familie nog eens samen te krijgen of om tijd door te brengen met hun kleinkinderen.

Grote vakantiewoningen

Voor een vakantie met een grote groep heeft Interhome de ideale formule achter de hand. In een vakantiewoning zit je met z’n allen samen, maar is er tegelijk genoeg ruimte om iedereen van de nodige privacy te voorzien. Zeker een woning met een zwembad erbij zorgt voor vertier voor jong en oud. Terwijl families vroeger dikwijls meerdere huisjes kort bij elkaar boekten, blijkt uit de boekingscijfers van Interhome dat er steeds vaker gezocht wordt naar grote woningen voor meer dan acht personen. Nieuwe vakantieparken spelen dan ook maar al te graag in op die trend en voorzien meer grote woningen bij nieuwbouwprojecten.

Vooral multigeneratiewoningen in Nederland in trek

Opvallend is dat vooral Nederland goed scoort op het vlak van multigeneratie vakanties. Het is dichtbij, dus ideaal voor een kort verblijf, en de woningen zijn er vaak zeer ruim. Zo kun je met 12 personen naar Zeeland voor een vakantie in een ruime vakantiewoning mét binnenzwembad. Ook Nederlands Limburg is populair voor grote groepen. Zeker deze moderne elfpersoonswoning op vakantiedomein Buitenhof De Leistert scoort goed. In Noord-Brabant biedt het luxe landhuis in Vakantiepark De Pier Recreatie soelaas voor groepen van 12 personen. Ook op zeven kilometer van Maastricht geniet je van de Nederlandse rust in een licht vakantiehuis met zes slaapkamers. Meer inspiratie vind je op de website van Interhome.

Over Interhome

Interhome is een verhuurder van vakantiewoningen met een aanbod van 34.000 huizen, chalets en appartementen in 32 verschillende landen. In 2017 kozen maar liefst 695.000 vakantiegangers voor een huurwoning van het Zwitserse bedrijf. Traditioneel is Interhome het sterkst vertegenwoordigd in Europa. Het Zwitserse bedrijf onderscheidt zich van haar concurrenten dankzij haar stevige netwerk van eigen servicekantoren. Interhome werd in 1965 in Zwitserland opgericht en vierde in 2015 haar 50ste verjaardag. Moedermaatschappij Interhome AG is gevestigd in Zürich en is voor de volle 100 procent eigendom van Hotelplan Holding AG. Dat is op haar beurt eigendom van Migros, de grootste retailorganisatie van Zwitserland. De Belgische zetel van Interhome is gevestigd in Diegem. Meer info: www.interhome.be