Interhome ziet stijging van verhuurde vakantiehuizen in Orlando naar aanleiding van nieuwe Star Wars-attractie

Spannende weken voor de fans van Star Wars. Op 18 december komt de nieuwe Star Wars film “The Rise of Skywalker” uit in de Belgische bioscopen en in Orlando is er op 5 december een nieuwe Star Wars attractie geopend in Disney World. Ook bij vakantiewoningverhuurder Interhome, die vakantiewoningen aanbiedt in de buurt van het themapark, is de Star Wars gekte voelbaar. Zo werden er maar liefst 32 % meer vakantiewoningen geboekt in Orlando dan in dezelfde periode vorig jaar.

In België staat de maand december aangekruist in de agenda’s van Star Wars fans, want naast de komst van de nieuwe film “The Rise of Skywalker”, opende Walt Disney World in Orlando (Florida) ook een nieuwe Star Wars attractie. Een uitstap die de Belgische diehardfans niet willen missen, zo blijkt uit cijfers van Interhome. Het aantal verhuurde woningen voor 2020 in Orlando is namelijk gestegen met 32%.

“Orlando is altijd al een topbestemming met prachtige huurwoningen aan aantrekkelijke prijzen, zegt Thibault Van Look, Country Manager België bij Interhome, “maar de stijging van 32% is bijzonder opvallend en valt samen met de komst van de langverwachte nieuwe attractie van Star Wars. Vooral in de kerst-, paas-, en zomervakantie zien we een opmerkelijke stijging. Een bezoek aan de nieuwe attractie staat blijkbaar op de wishlist van heel wat Belgische fans.”

De woningen van Interhome bieden een ideale uitvalsbasis om het Star Wars-park te ontdekken, zegt Van Look: “A galaxy far far away kan bij wijze van spreken je achtertuin zijn. Mét zwembad!” Ontdek hier het volledige aanbod van Interhome in Orlando:

Over Interhome

De portefeuille van Holiday Home Division (HHD AG) met de merken Interhome en Interchalet omvat 50.000 vakantiewoningen en appartementen in 31 landen en maakt deel uit van de Hotelplan Group met hoofdvestiging in Glattbrugg (CH). Op haar beurt is de Hotelplan Group een volledige dochteronderneming van Migros, de grootste Zwitserse winkelketen met hoofdvestiging in Zurich. De brede waaier aan woningen varieert van eenvoudige chalets en appartementen tot luxueuze villa’s – of het nu voor de zomer of winter is, aan de zee, op het platteland of in de bergen. In 2018 regelde de Holiday Home Division de verhuur van accommodaties voor 1.5 miljoen vakantiegangers en genereerde een gefactureerde omzet van 359 miljoen CHF.