Interhome noteert opvallende interesse in Zweden

Scandinavisch land nog nooit zo populair

Waar Zweden eerder dit jaar nog een ‘no go’ zone was voor Belgen, blijkt het Scandinavische land sinds de maand september opvallend veel interesse op te wekken. Dat blijkt uit de meest recente boekingcijfers die vakantiewoningverhuurder Interhome noteert. “Zweden wordt aanzien als een veilige en natuurrijke bestemming, waar men voldoende afstand kan houden. Daarnaast gelden er nog steeds geen restricties bij aankomst in en vertrek uit Zweden”, merkt Thibault Van Look van Interhome op. 

Terwijl bijna ieder Europees land afgelopen maart in lockdown ging, koos Zweden voor een opvallend lossere aanpak. Geen mensen verscholen achter een mondmasker en horecazaken die open bleven, net zoals winkels en scholen. Over deze soepele aanpak is ondertussen al heel wat inkt gevloeid, maar feit is dat Zweden momenteel een opmerkelijk lager aantal besmettingen kent dan ons land. 

Reizen toegestaan

De Zweedse aanpak heeft ook z’n voordelen wat betreft de reisadviezen voor het land. Zo kan er nog steeds gereisd worden naar Zweden zonder bijkomende maatregelen. Ook Zweden zelf legt, ondanks een stijgend aantal besmettingen bij ons, geen extra maatregelen op aan Belgen die naar het land reizen. En dat heeft de Belg duidelijk begrepen. “De interesse in Zweden als vakantiebestemming lag nog nooit zo hoog als nu”, vertelt Thibault Van Look, Commercieel Directeur België bij Interhome. “Zweden is zelfs volgens de huidige boekingsaantallen voor 2021 nu al populairder dan Portugal. Dat terwijl ons aanbod in Portugal veel groter is dan in Zweden.”

Veilige vakantiebestemming

Gezien het huidige reisklimaat komt deze trend wat uit onverwachte hoek, maar ook weer niet. “We zitten momenteel in het holst van de strijd en nog steeds is het toegestaan om te reizen naar Zweden. Dit zonder ook maar bijkomende maatregelen, dus de Belg heeft goede hoop dat dit de zomer van 2021 nog steeds zo zal zijn", laat Van Look weten. "Daarnaast lijkt het erop dat de Belg Zweden als een veilige vakantiebestemming ziet, aangezien de besmettingen daar lager liggen dan bij ons. Daarbovenop zijn veel plekken in Zweden rustig, afgelegen en minder geënt op massatoerisme. Al maanden horen we dat reizen naar het buitenland kan, zolang je maar voldoende afstand houdt en bij voorkeur de natuur intrekt. Wel, aan ruimte en natuur alvast geen gebrek in Zweden”, besluit Van Look. 

Over Interhome

De portefeuille van Holiday Home Division (HHD AG) met de merken Interhome en Interchalet omvat 50.000 vakantiewoningen en appartementen in 31 landen en maakt deel uit van de Hotelplan Group met hoofdvestiging in Glattbrugg (CH). Op haar beurt is de Hotelplan Group een volledige dochteronderneming van Migros, de grootste Zwitserse winkelketen met hoofdvestiging in Zurich. De brede waaier aan woningen varieert van eenvoudige chalets en appartementen tot luxueuze villa’s – of het nu voor de zomer of winter is, aan de zee, op het platteland of in de bergen. In 2018 regelde de Holiday Home Division de verhuur van accommodaties voor 1.5 miljoen vakantiegangers en genereerde een gefactureerde omzet van 359 miljoen CHF. 

Contacteer ons
Heleen Luyckx Jr. Consultant, Sound of C
Heleen Luyckx Jr. Consultant, Sound of C
Over Thx.agency

Thx.agency is een sales- en marketingbureau voor de reis- en vrijetijdsindustrie in de Benelux. We bieden een 360° aanpak, gaande van analyse en strategie tot de volledige implementatie van jouw communicatie- en marketingcampagne.

Thx.agency
Koning Albertstraat 76 1A
3290 Diest