Corendon vernieuwt logo

Corendon heeft haar logo in een nieuw jasje gestoken om het eigentijdser te maken. Het vernieuwingsproces kwam dit jaar in een stroomversnelling terecht vanwege de gelijkenis tussen het oorspronkelijke Corendon-logo en het beeldmerk van de Spaanse bank La Caixa. 

Corendon speelde al langer met het idee om haar logo wat op te frissen. “Eenvoud is de nieuwe trend in logo-land en onze merknaam is inmiddels sterk genoeg om op zichzelf te staan,” zegt Dick Gussen, Marketing Manager bij Corendon. Het nieuwe ontwerp is gebaseerd op het huidige logo, maar achter de naam Corendon is een punt geplaatst. “Zo komt onze merknaam nóg sterker naar voren in al onze uitingen”, aldus Gussen.  

Daarnaast bracht de Spaanse bank La Caixa het proces in een stroomversnelling. Vorig jaar nam La Caixa namelijk contact op met Corendon betreffende haar logo, omdat de bank vindt dat het Corendon logo te veel gelijkenis vertoont met het beeldmerk van La Caixa. Om juridisch getouwtrek te vermijden, besloot Corendon de wijzigingen aan haar logo door te voeren.

De overschakeling naar het nieuwe logo verloopt geleidelijk. Sinds vorige week is het wel al terug te vinden op de Corendon website, banners, nieuwsbrief en sociale media. “Wanneer andere zaken vervangen of bijbesteld moeten worden, passen we het beeldmerk ook meteen aan. De logo’s op onze vliegtuigen worden vernieuwd zodra deze aan onderhoud toe zijn”, laat Gussen nog weten.

 

Over Corendon
Corendon, opgericht in 2000, is een snelgroeiende en toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische markt. In 2015 verzorgde Corendon met veel plezier de reis voor meer dan 750.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Onder Corendon vallen Corendon Vliegvakanties, Corendon Airlines met een vloot van 16 vliegtuigen, Corendon Hotels & Resorts, Corendon Foundation, Corendon Groups & Incentives, GOfun jongerenreizen, Stipreizen, Maris Life en Karin’s Choice. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en de grote ervaring in het inkopen van accommodaties. Hierdoor kan Corendon in combinatie met de lage overhead kosten de beste prijs-kwaliteitverhouding aanbieden als het om vakanties gaat. De slogan van Corendon luidt: Altijd de beste vakantiedeals! www.corendon.be

Contacteer ons
Over Thx.agency

Thx.agency is een sales- en marketingbureau voor de reis- en vrijetijdsindustrie in de Benelux. We bieden een 360° aanpak, gaande van analyse en strategie tot de volledige implementatie van jouw communicatie- en marketingcampagne.

Thx.agency
Koning Albertstraat 76 1A
3290 Diest