Corendon vermindert plasticgebruik vakantiebestemmingen en vliegtuigen

100 toerismebedrijven tekenen voor minder plasticvervuiling

Corendon is één van de 100 bedrijven en organisaties uit de toerismesector die gisteren de International Tourism Plastic Pledge ondertekende. De touroperator en luchtvaartmaatschappij zet zich hiermee in voor het verminderen van plasticvervuiling op vakantiebestemmingen en in vliegtuigen. MVO Nederland is initiatiefnemer en begeleidt de deelnemende bedrijven naar verdere stappen.

Voor de 600.000 single use plastics die Corendon jaarlijks aan boord van haar vliegtuigen en binnen de organisatie gebruikt, is een duurzaam alternatief gevonden. De touroperator reduceert hiermee het gebruik van plastic in 2019 met 90% en werkt toe naar 100% in 2020. Daarnaast is het gebruik van plastic aan boord van vliegtuigen al geringer omdat een à la carte menu wordt gehanteerd.

De Plastic Soup Foundation voerde samen met Corendon een scan uit om het plasticgebruik van de organisatie in kaart te brengen.
Anne Jet Niermeijer, MVO Manager bij Corendon: "Wij voelen ons ook verantwoordelijk voor wat er verder nog in de keten gebeurt. Hiervoor is samenwerking nodig met alle betrokken partijen. Het tekenen van de Plastic Pledge is de eerste stap. Belangrijker is dat we daadwerkelijk actie ondernemen en ook hotels en andere samenwerkingspartners hierin meenemen. Bewustwording van onze hotelpartners wat de impact is van het vele plasticgebruik is daarbij essentieel. Maar ook dat wij laten zien welke besparingen het verminderen ervan kan opleveren, in geld en milieu-impact."

Over Corendon

Corendon is een toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische reismarkt. In 2018 verzorgde Corendon met veel plezier de vakantie voor ruim 700.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Naast het merk Corendon voert het bedrijf ook de reismerken GOfun, Stip Reizen, Maris Life, Crusj en Karin’s Choice. De luchtvaarttak van Corendon omvat Corendon Dutch Airlines, Corendon Airlines Europe en Corendon International Airlines met een vloot van in totaal 24 vliegtuigen.

Corendon Hotels & Resorts biedt hotels en resorts in Nederland en Turkije en op Ibiza en Curaçao. In Amsterdam zijn dat het Corendon Village Hotel, het Corendon City Hotel en The College Hotel; een boutique hotel in het centrum van onze hoofdstad. In Turkije biedt Corendon vier hotels aan, op Ibiza staat ons Marble Stella Maris All Inclusive Resort en op Curaçao bevindt zich het Livingstone Jan Thiel Resort. Begin 2020 opent Corendon op Curaçao haar tweede hotel. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en haar grote ervaring in reiswereld. De slogan van Corendon luidt niet voor niets: Altijd de beste vakantiedeals!

Meer info: www.corendon.be