Corendon steunt Gambiaanse stichting Humanity and Nature Connections met unieke fotoreeks

MOAM en Corendon slaan de handen in elkaar om Gambia, ‘the Smiling Coast of Africa’, op een geheel eigen manier te portretteren. Acht creatievelingen met verschillende achtergronden kregen de vrijheid om tijdens een reis door West-Gambia het land op de gevoelige plaat vast te leggen. Ieder van hen heeft drie beelden geselecteerd en beschikbaar gesteld voor het goede doel. Die beelden zijn vanaf 14 december 2018 in een beperkte oplage te koop. De opbrengst van de foto’s gaat naar de Gambiaanse stichting Humanity and Nature Connections.

MOAM en Corendon stelden voor dit project een gevarieerde groep fotografen en creatievelingen samen; van fotografen tot online influencers en bekende gezichten. De club van acht bestaat uit: Kim Feenstra, Lize Korpershoek, Frank van Bennekom, Chloé Leenheer, Vivian Hoorn, Kay Nambiar, Giaro Giarrantana en Sabrina Meijer. Martijn Nekoui, oprichter MOAM; “Elk jaar verbindt stichting MOAM zich aan een goed doel, dit jaar doen we dat met een diverse groep creatievelingen voor Project Gambia, het eindresultaat laat Gambia in al haar veelzijdigheid zien. Door de acht in volledige creatieve vrijheid het land te laten fotograferen, krijg je een uniek en divers beeld. Ik ben trots op het eindresultaat.”

Corendon organiseert al jaren met succes reizen naar Gambia. “De altijd stralende zon, warme bevolking en het exotische natuurschoon maken van Gambia een geweldige vakantiebestemming. Met dit project willen wij het land op een bijzondere manier belichten. Wij zijn trots op het resultaat en hopen dat we dankzij de verkoop van de foto’s een mooi bedrag kunnen doneren aan Humanity and Nature Connections. Wij hebben voor deze stichting gekozen, omdat ze werd opgericht door twee enthousiaste vrouwen die al een aantal jaren ervaring hebben met het opzetten van mooie projecten. Met hun nieuwe stichting Humanity and Nature Connections strijden zij, onder het motto ‘geef geen vis, maar leer de lokale bevolking vissen’, ervoor om veel Gambianen zelfredzaam te maken. Hierdoor kunnen gezinnen zelf een langdurige inkomstenbron realiseren”, aldus Daisy Mijnals, PR Manager Corendon.

Voor de verkoop van de foto’s is er een samenwerking gestart met Posters.nl die de foto’s printen, inlijsten en verzenden. Elk beeld is in een beperkte oplage van tien te koop voor €250,-. De foto’s zijn vanaf 14 december te koop op corendon.nl/projectgambia.

Noot aan de redactie

MOAM is een stichting zonder winstoogmerk opgezet in 2014 door Martijn Nekoui als creatief platform om jong creatief talent te koppelen aan grote namen in de nationale en internationale creatieve industrie. De afgelopen vijf jaar is MOAM uitgegroeid tot een succesvol bedrijf dat projecten heeft ontwikkeld in samenwerking met onder andere Rijksmuseum, KLM, Doutzen Kroes, HEMA en Disney. Jaarlijks organiseert MOAM zo’n vijftien projecten en heeft zo in totaal aan meer dan 500 jonge talenten een podium geboden, waarbij kennisontwikkeling en talentverbreding altijd centraal staan. Door een podium te bieden aan jong, multidisciplinair talent – van fashion designers tot fotografen en van illustratoren tot 3D-kunstenaars – krijgen de talenten zo kennis en ervaring vanuit de top van de industrie. MOAM staat voor creativiteit, innovatie, duurzaamheid en samenwerken. Van conceptontwikkeling tot internationale productie tot communicatie en PR – MOAM is een divers, jong en veelzijdig creatief bureau in Amsterdam. www.moamamsterdam.com. Voor meer informatie en/of beeldmateriaal over het project kunt u contact opnemen met: Martijn Nekoui van MOAM via [email protected] of +31 651 864 317

Corendon is een toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische reismarkt. In 2017 verzorgde Corendon met veel plezier de vakantie voor ruim 600.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Naast het merk Corendon voert het bedrijf ook de reismerken GOfun, Stip Reizen, Maris Life, Crusj en Karin’s Choice. De luchtvaarttak van Corendon omvat Corendon Dutch Airlines, Corendon Airlines Europe en Corendon International Airlines met een vloot van in totaal achttien vliegtuigen. Corendon Hotels & Resorts biedt hotels en resorts in Nederland en Turkije en op Ibiza en Curaçao. In Amsterdam zijn dat het Corendon Village Hotel, het Corendon City Hotel en The College Hotel; een boutique hotel in het centrum van onze hoofdstad. In Turkije biedt Corendon vijf All Inclusive hotels, op Ibiza staat ons Marble Stella Maris All Inclusive Resort en op Curaçao bevindt zich het Livingstone Jan Thiel Resort. In 2019 opent Corendon op Curaçao haar tweede hotel in het voormalige Veneto Holiday Beach Resort. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en haar grote ervaring in reiswereld. De slogan van Corendon luidt niet voor niets: Altijd de beste vakantiedeals! www.corendon.be & www.corendonhotels.com. Voor meer informatie en/of beeldmateriaal over Corendon kunt u contact opnemen met: Daisy Mijnals, PR Manager Corendon Group, via [email protected] of +31 611 357 266

De stichting Humanity and Nature Connections creëert lokale werkgelegenheid door duurzame bedrijven op te zetten. Hier worden Gambianen opgeleid en onderwezen in het hele proces van verbouwen tot verkopen. Humanity & Nature Connections financiert de start van deze projecten door bijvoorbeeld een tuin aan te leggen en zorgt voor educatie en training om deze te verzorgen en verkopen. Zij investeren in educatie op het gebied van onder andere microgardens, en winkels.http://humanityandnatureconnections.com/