Corendon helpt je kiezen tussen Sicilië en Sardinië

Rechtstreekse vluchten vanuit Maastricht Aachen Airport op Alghero en Trapani gestart

De Italiaanse eilanden Sicilië en Sardinië staan bekend om hun zonnige stranden, mooie natuur en charmantje stadjes. Maar welk van de twee past het best bij jouw reiswensen? Om de keuze te vergemakkelijken, zet Corendon de belangrijkste troeven per eiland voor jou op een rij. Al blijft kiezen verliezen… De eilanden zijn immers zo verschillend dat de vraag eigenlijk niet ‘Sicilië of Sardinië’ is, maar eerder wanneer je ze allebei een bezoekje gaat brengen. Corendon vliegt vanaf deze week rechtstreeks vanuit Maastricht Aachen Airport naar Sicilië (Trapani) en Sardinië (Alghero).

Beach lovers: Sardinië

Aan stranden heb je op beide eilanden geen gebrek. Zo heeft Sicilië een grillige kustlijn met vooral in het oosten prachtige goudgele zandstranden en indrukwekkende rotspartijen. Ook het gezellige stadstrandje bij Cefalù in het noorden en Scala dei Turchi bij Agrigento in het zuiden zijn echte aanraders. Voor charmante baaitjes en verscholen stranden trek je als echte beach lover best naar Sardinië. De stranden zijn hier zo mogelijk nòg mooier dan op Sicilië. In het noorden vind je bijvoorbeeld de La Maddalena-archipel waar je heerlijk kunt snorkelen in het kristalheldere water.

Avonturiers: Sicilië

Hou je meer van een actieve vakantie? Ook dan hebben Sicilië en Sardinië heel wat in hun mars. Al heeft hier Sicilië wel een streepje voor, met de indrukwekkende Etnavulkaan die je zelf kunt beklimmen. Ook de indrukwekkende Gole dell’Alcantara kloof afdalen is een absolute must-do voor avontuurlijke types. Wie het iets rustiger aan wil doen kan in het binnenland van Sardinië terecht in het Gennargentu nationaal park. Een kilometerslang natuurgebied, vol prachtige rotsen, afgewisseld met wijngaarden en idyllische Italiaanse dorpjes.

Cultuurfanaten: allebei

Sicilië werd door de jaren heen beïnvloed door verschillende windstreken. Zo vind je er Griekse tempels in Agrigento en Selinunte, Romeinse amfitheaters en Arabische moskeeën. Ook in historische steden als Palermo en Syracuse vind je die invloeden terug. Net als Sicilië heeft Sardinië tal van charmante stadjes. Slenter door de straatjes van Alghero of laat je verrassen door Castelsardo. Het middeleeuwse dorp ligt op een vulkanische rots en geeft je een schitterend uitzicht over de golf van Asinara. De mooiste paleizen vind je dan weer in het rivierstadje Bosa.

Foodies: Sicilië

Echte lekkerbekken vinden gegarandeerd hun gading op beide Italiaanse eilanden. Ongeacht welk eiland je kiest, lekker eten vind je er gegarandeerd. Op Sicilië hebben de verschillende bezetters niet alleen cultureel, maar ook gastronomisch hun sporen nagelaten. Zo liggen de roots van de arancini, gefrituurde rijstballetjes, oorspronkelijk in Arabië. De Sardijnse keuken staat vooral bekend om haar heerlijke vleesgerechten, brood, kaas en pasta. Proef er zeker agnello con finocchietti: lamsvlees gestoofd met wilde venkel, ui en tomaat.

Sportievelingen: Sardinië

Hoewel Sicilië en Sardinië misschien niet als fietsbestemmingen bekend staat, kun je op beide eilanden nochtans heerlijk fietsen. Op Sicilië vind je de mooiste fietsroutes aan de oostkant van het eiland. Kies voor een avontuurlijke mountainbikeroute op de Etna vulkaan of maak een fietstochtje langs wijngaarden, mooie kustlijnen of historische bezienswaardigheden. Ook op Sardinië vind je tal van fiets-en mountainbikeroutes zowel voor doorwinterde fietsers als enthousiaste fietsliefhebbers. Echte fietsfanaten kunnen zich uitleven in het bergachtige binnenland, terwijl recreatieve fietsers langs de kustlijn van dorpje naar dorpje fietsen. Watersportfanaten en windsurfers kunnen vooral op Sardinië hun hartje ophalen.

Corendon heeft een uitgebreid aanbod aan 3 en 4-sterrenhotels op zowel Sicilië als Sardinië en biedt wekelijks rechtstreekse vluchten aan op Alghero (Sardinië) en Trapani (Sicilië). Meer info en boeken kan op www.corendon.be/sardinië en www.corendon.be/sicilië

_________________________________________________________________________________

Noot aan de redactie

Corendon is een toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische reismarkt. In 2018 verzorgde Corendon met veel plezier de vakantie voor ruim 750.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Naast het merk Corendon voert het bedrijf ook de reismerken GOfun, Stip Reizen, Maris Life, Crusj en Karin’s Choice. De luchtvaarttak vanCorendon omvat Corendon Dutch Airlines, Corendon Airlines Europe en Corendon International Airlines met een vloot van in totaal 24 vliegtuigen. Corendon Hotels & Resorts biedt hotels en resorts in Nederland en Turkije en op Ibiza en Curaçao. In Amsterdam zijn dat het Corendon Village Hotel, het Corendon City Hotel en The College Hotel; een boutique hotel in het centrum van onze hoofdstad. In Turkije biedt Corendon vier hotels aan, op Ibiza staat ons Marble Stella Maris All Inclusive Resort en op Curaçao bevindt zich het Livingstone Jan Thiel Beach Resort. In 2019 opent Corendon op Curaçao haar tweede hotel in het voormalige Veneto Holiday Beach Resort. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en haar grote ervaring in reiswereld. De slogan van Corendon luidt niet voor niets: Altijd de beste vakantiedeals! https://www.corendon.be & www.corendonhotels.com