Corendon annuleert alle reizen t/m 31 maart 2020

Corendon annuleert alle reizen t/m 31 maart 2020

Annuleren vakanties gevolg van wereldwijde maatregelen rondom coronavirus

Corendon heeft vandaag besloten om al haar reizen en cruises met vertrek vanaf morgen tot en met woensdag 31 maart 2020 te annuleren. De beslissing is het gevolg van de verregaande maatregelen die nu wereldwijd worden genomen om verdere verspreiding van het coronavirus (COVID-19) te voorkomen. Door deze onvermijdbare en buitengewone omstandigheden vindt Corendon het niet langer verantwoord om vakanties door te laten gaan. Met dit uitzonderlijke besluit komt de reisorganisatie tegelijkertijd tegemoet aan de luide roep van klanten die nu liever thuisblijven dan op vakantie gaan. De getroffen klanten van Corendon worden vandaag per e-mail over dit besluit geïnformeerd. Over vertrekdata na 31 maart 2020 wordt in een later stadium een besluit genomen. Vakantiegangers die nu op vakantie zijn, vliegen vooralsnog op hun reguliere terugvluchtdatum terug naar Nederland en België. 

Steven van der Heijden, CEO Corendon: “Verschillende landen hebben in de afgelopen dagen besloten om hun grenzen geheel of gedeeltelijk te sluiten. Dit betekent dat wij onze vakanties naar die bestemmingen niet meer kunnen uitvoeren. Naar alle waarschijnlijkheid gaan in de komende dagen nog meer landen beperkingen opleggen aan reizigers. Daarnaast vrezen wij dat we onze klanten op de vakantiebestemming op dit moment niet de vakantie kunnen bieden die ze mogen verwachten, als gevolg van de beperkingen die overheden ter plaatse opleggen of in de komende periode kunnen opleggen. Het risico is erg groot dat het openbare leven op de vakantiebestemming stilvalt omdat restaurants, bars, musea en winkelcentra gesloten zijn. Daarnaast bestaat er een kans dat iemand in zijn accommodatie te maken krijgt met quarantaine als gevolg van besmettingen. Tot slot valt niet uit te sluiten dat de Nederlandse en Belgische overheid verdere beperkingen oplegt. Wij kunnen daarom op dit moment evenmin garanderen dat klanten op de geplande datum terugvliegen naar Nederland en België als ze wel op vakantie gaan.

We hebben in de afgelopen dagen bovendien gemerkt dat een steeds groter deel van onze klanten in deze uitzonderlijke situatie liever thuis blijft. En dat kunnen we ons goed voorstellen. In een vliegtuig zit je vaak met meer dan honderd andere reizigers dicht bij elkaar en vliegen is gevoelsmatig vergelijkbaar met het openbaar vervoer. Zeker voor de kwetsbare groepen (ouderen en mensen met gezondheidsproblemen) wordt dit door de overheid momenteel sterk ontraden. Samengevat: wij kunnen onze klanten op dit moment geen veilige en onbezorgde vakantie garanderen. Daarom gaan de reizen helaas niet door.”

 

Gevolgen voor de klant

Corendon informeert haar klanten vandaag per e-mail over de beslissing en vervolgstappen. Vakantie en vluchten worden geannuleerd, maar klanten zijn hun geld niet kwijt. Ze houden het bedrag dat aan Corendon is betaald als tegoed (‘waardebon’) voor een volgende vakantie. Dit tegoed is zichtbaar in hun persoonlijke ‘Mijn Corendon’ of ‘Mijn Stip’ account. Klanten hoeven niet meteen te beslissen voor welke nieuwe vakantie ze kiezen; ze kunnen hier rustig de tijd voor nemen. Ze kunnen daarna zelf hun nieuwe vakantie of vlucht boeken via de website of via hun reisbureau, waarbij ze kunnen kiezen uit ons gehele aanbod; het hoeft niet hetzelfde hotel of dezelfde bestemming te zijn. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, brengen we de meerkosten in rekening. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, betalen we het verschil terug. Klanten geven erna hun nieuwe boekingsgegevens door via een invulformulier op de website (corendon.be/reistegoed). Dit webformulier geldt ook voor klanten die via Stip hebben geboekt.

Klanten wordt dringend verzocht om in de komende dagen niet met het Corendon contact center te bellen. Vanwege de huidige situatie is het hier nu al extreem druk vooral ook vanwege de vele telefoontjes die binnekomen van bezorgde reizigers die op dit moment al op vakantie zijn.

 

Over Corendon

Corendon is een toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische reismarkt. In 2018 verzorgde Corendon met veel plezier de vakantie voor ruim 700.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Naast het merk Corendon voert het bedrijf ook de reismerken GOfun, Stip Reizen, Maris Life, Crusj en Karin’s Choice. De luchtvaarttak van Corendon omvat Corendon Dutch Airlines, Corendon Airlines Europe en Corendon International Airlines met een vloot van in totaal 24 vliegtuigen.

Corendon Hotels & Resorts biedt hotels en resorts in Nederland en Turkije en op Ibiza en Curaçao. In Amsterdam zijn dat het Corendon Village Hotel, het Corendon City Hotel en The College Hotel; een boutique hotel in het centrum van onze hoofdstad. In Turkije biedt Corendon vier hotels aan, op Ibiza staat ons Marble Stella Maris All Inclusive Resort en op Curaçao bevindt zich het Livingstone Jan Thiel Resort. Begin 2020 opent Corendon op Curaçao haar tweede hotel. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en haar grote ervaring in reiswereld. De slogan van Corendon luidt niet voor niets: Altijd de beste vakantiedeals! 

www.corendon.be & www.corendonhotels.com

Contacteer ons
Over Sound of C

Sound of C is een Belgisch full service PR bureau voor de toeristische sector. Al sinds 2012 zijn we actief voor toeristische diensten, touroperators, luchtvaartmaatschappijen, hotels en andere toeristische ondernemingen. Enkele van onze klanten: de toeristische diensten van Kroatiƫ, Aruba, Rijnland-Palts en Westtoer, Corendon, Sunny Cars, Cathay Pacific Airways en Interhome. Sinds 2016 organiseert Sound of C ook het grootste toeristische blogger event in Belgiƫ, Bloggers UTD - the travel gathering.

Sound of C
Koning Albertstraat 76 1A
3290 Diest