Corendon Airlines verwerkt veiligheidsinstructies in kortfilm

‘737 Room of Journey’ is eerste inflight veiligheidsfilm die zich afspeelt in hotel

Luchtvaartmaatschappij Corendon Airlines lanceert exact een jaar na “285 seconds Journey of Turkey” een nieuwe spraakmakende inflight veiligheidsfilm. In tegenstelling tot de gebruikelijke veiligheidsfilmpjes die afgespeeld worden voor aanvang van een vlucht heeft Corendon er een gewoonte van gemaakt om haar veiligheidsinstructies te verwerken in een kortfilm. Deze keer geen toeristische bestemming die de setting vormt voor haar veiligheidsfilm maar wel het nieuwe Corendon Vitality Hotel in Amsterdam. Hiermee wil Corendon duidelijk maken dat het ook actief is in de hotelsector en tegelijk wil het haar passagiers reeds in de juiste stemming brengen om hun vakantie aan te vatten. 

“Na het succes van de veiligheidsfilm van vorig jaar, zijn we een nieuwe weg ingeslaan”, zegt Yıldıray Karaer, mede-oprichter en CEO van Corendon Tourism Group over de “737 Room of Journey” video. “Deze nieuwe productie zal tijdens de wintermaanden in onze vliegtuigen te zien zijn. Voor de opnames ervan hebben we heel bewust gekozen voor het Corendon Vitality Hotel, omdat we onze klanten willen tonen dat we niet alleen in de luchtvaart, maar ook in de hotelsector en andere toeristische segmenten actief zijn. De film speelt zich geheel af in het hotel en is een compositie van vakantiemomenten.”


Yıldıray Karaer benadrukt overigens dat films over vluchtveiligheid vaak doen denken aan saaie animatiefilmpjes of demonstraties: “Dat denkbeeld willen we veranderen met een benadering die positieve gevoelens oproept en daarom gaan we door met het maken van spraakmakende films over vluchtveiligheid.”

Vanaf 1 november 2016 wordt de nieuwe film in een deel van de Corendon Airlines vloot vertoond.

Je kan de film hier bekijken: https://youtu.be/rCixi67cYxI

Corendon Airlines

Corendon Airlines, in 2005 opgericht als onderdeel van de Corendon Toerisme Groep, vervoert jaarlijks 2,5 miljoen reizigers naar Turkije en is in 12 jaar tijd uitgegroeid tot de luchtvaartmaatschappij die de meeste toeristen naar Turkije brengt. Samen met de zusteronderneming Corendon Dutch Airlines worden met 14 vliegtuigen vluchten uitgevoerd. Corendon Airlines en Corendon Dutch Airlines zijn onderdeel van Corendon. Corendon, opgericht in 2000, is een snelgroeiende en toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische markt. In 2014 verzorgde Corendon met veel plezier de reis voor meer dan 650.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Onder Corendon vallen ook Corendon Vliegvakanties, Corendon Hotels & Resorts, Corendon Golf, Corendon Foundation, Corendon Groups & Incentives, GoFun jongerenreizen, Maris Life, Stipreizen en Karin’s Choice. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en de grote ervaring in het inkopen van accommodaties. Hierdoor kan Corendon in combinatie met de lage overhead kosten de beste prijs-kwaliteitverhouding aanbieden als het om vakanties gaat.

De slogan van Corendon luidt: Altijd de beste vakantiedeals! www.corendon.be

Contacteer ons
Jo Thuys Sound of C
Jo Thuys Sound of C
Over Thx.agency

Thx.agency is een sales- en marketingbureau voor de reis- en vrijetijdsindustrie in de Benelux. We bieden een 360° aanpak, gaande van analyse en strategie tot de volledige implementatie van jouw communicatie- en marketingcampagne.

Thx.agency
Koning Albertstraat 76 1A
3290 Diest