Cathay Pacific heropent gerenoveerde Shanghai Pudong lounge

Cathay Pacific is 'moving beyond' in sereniteit

Vandaag heropent Cathay Pacific de gerenoveerde Shanghai Pudong Cathay Pacific Lounge, hiermee introduceert de vliegtuigmaatschappij voor het eerst het award-winning lounge design in China. Cathay Pacific is ‘moving beyond’ voor zijn passagiers met een uitmuntende ervaring tijdens elk stadium van de reis. De nieuwe Shanghai Pudong Cathay Pacific Lounge is nog een reden voor reizigers om eerder aan te komen, uit te rusten en op te laden in een omgeving van comfort en welzijn voorafgaand aan de vlucht.

Naast Departure Gate D69 in Terminal 2 van Pudong Airport, ligt de nieuwe lounge van 970 vierkante meter met een warme en uitnodigende stijl zoals in alle nieuwe Cathay Pacific lounges wereldwijd. Deze stijl is ontwikkeld door Studioilse, de in Londen gevestigde studio die wordt geleid door Ilse Crawford. Cathay Pacific Chief Costumer and Commercial Officer Paul Loo: “We zijn ontzettend verheugd om onze signature lounge design nu ook naar China te brengen. Reizigers die via Pudong Airport met Cathay Pacific vliegen zullen hiermee een nog fijnere ervaring krijgen. Shanghai is één van onze populairste bestemmingen voor zowel de zakelijke als de leisure reiziger en favoriet onder onze loyale klanten. Onze premium passagiers kunnen uitkijken naar een grote hoeveelheid aan vernieuwingen en verbeteringen, in het bijzonder de F&B opties waar zij van kunnen genieten.”

Een oase van rust

Passagiers laten de drukte van een vliegveld achter zich zodra zij de receptie naderen, vanaf daar komen ze terecht in een oase van rust, ontworpen met het comfort van een modern appartement. Natuurlijke materialen zoals kersenhout en kalksteen zorgen voor elegante accenten, terwijl diverse leren en Alcantara gestoffeerde design meubelen gasten de mogelijkheid geven om te socializen in de open ruimtes of zich in alle rust af te sluiten in een privé setting.

Een terras met panoramisch uitzicht

Eén van de hoogtepunten van de lounge is het terras: een L-vormige veranda met een panoramisch uitzicht over het platform en de landingsbaan. Daar kunnen gasten genieten terwijl ze aan één van de eettafels of bekende Solo Chairs met ingebouwde leeslamp en tafel, plaats nemen. Net als in de food hall kunnen passagiers ook op het terras genieten van een drankje, een warme of koude maaltijd, vers gebakken lekkernijen, kazen en vleeswaren. Bij de selfservice bar kunnen gasten hun favoriete mix zelf samenstellen en zijn er verschillende wijnen en dranken te verkrijgen.

De bekende Noodle Bar

Onmisbaar in alle Cathay Pacific lounges is de bekende Noodle Bar, ook in China maakt deze zijn debuut. Geïnspireerd op de geliefde theehuizen in Hongkong heeft de Noodle Bar zowel lange tafels als privé tafels in een moderne ruimte met prachtige hanglampen en plafond-ventilatoren van donker hout. Bezoekers krijgen hier een voorsmaakje van Hongkong met heerlijk vers bereide soep met wonton egg noodles, een Kantonese klassieker, of fleuren op vlak voor hun vlucht met dan dan noodles, een pittige specialiteit afkomstig uit de provincie Sichuan. Natuurlijk kunnen gasten ook genieten van Shanghai’s eigen verrukkelijke culinaire cultuur, bijvoorbeeld van versgemaakte met soep gevulde xiao long bao dumplings en dim sum gerechten die dagelijks geserveerd worden.

Belangrijkste feiten

Locatie

• Naast Departure Gate D69, Airside, Terminal 2, Shanghai Pudong International Airport

Formaat

• 970 vierkante meter

Zit capaciteit

• 305 plaatsen

• Dagelijks van 05:30- 21:00 uur

Toelating

• First en Business Class passagiers
  • Marco Polo Club Silver en hoger leden
  • oneworld Emerald en Sapphire leden
  • Leden van alle niveaus met een geldige loungepas en/of hun vrienden en familie.

Lounge Zones

• Receptie
  • Hoofd lounge
  • Food Hall
  • Noodle Bar
  • Kluisjes & Bagage ruimte
  • Toiletten
  • Terras

Over Cathay Pacific Group

Cathay Pacific Group, dat in Hong Kong gevestigd is, biedt passagiers- en vrachtdiensten aan naar meer dan 200 bestemmingen in Azië, Noord-Amerika, Australië, Europa en Afrika en dat met een vloot van meer dan 200 vliegtuigen. Het bedrijf is lid van de Swire-groep en is een beursgenoteerd bedrijf dat genoteerd staat aan de Hong Kong Stock Exchange. De Groep heeft aanzienlijke investeringen gedaan om Hong Kong te ontwikkelen als een van 's werelds meest toonaangevende transporthubs. Cathay Pacific is een stichtend lid van de wereldwijde oneworld global alliance. Ga voor meer informatie naar www.cathaypacific.com.