British Airways investeert fors in betere reiservaring

Check-in met gezichtsherkenning, nieuwe businessclass en luxueuze lounges in aantocht

De grootste Britse luchtvaartmaatschappij heeft vandaag zijn investeringsplan voor een betere reiservaring gelanceerd. Zo zal British Airways de komende jaren sterk inzetten op een unieke businessclass ervaring voor lange- en korteafstandsvluchten, worden de lounges op verschillende luchthavens in een nieuw jasje gestoken en kun je binnenkort van ultrasnelle check-in met gezichtsherkenning en onboard wifi genieten.

“We investeren en innoveren exact daar waar onze reizigers dat het meest waarderen”, zegt Alex Cruz, British Airways’ CEO. “Op die manier onderscheiden we ons van andere luchtvaartmaatschappijen: we bieden een unieke onboard ervaring aan en gaan in de nabije toekomst focussen op betere catering en een verhoogd slaapcomfort in businessclass. Daarnaast gaat ook elke British Airways reiziger sneller aan boord kunnen gaan, want in Heathrow Airport zijn we met gezichtsherkenningstechnologie gestart.”

Businessclass van de toekomst
De komende jaren zullen de businessclasszitjes van British Airways een stevige metamorfose krijgen. Zo komen er volledig nieuwe cabines met speciale bedden en kussens, maar ook achter de schermen wordt er hard aan extra comfort gewerkt, met een volledig nieuw cateringaanbod. Wat British Airways onderscheidt van de rest is dat ze deze vernieuwingen ook in haar korteafstandsvluchten zal doorvoeren. Zo kun je zowel in Club World (businessclass voor lange afstand) als Club Europe (businessclass voor korte afstand) van een verbeterde reiservaring genieten.

Luxueus loungen
British Airways beschikt over een mooi aanbod grote lounges over de hele wereld en ook die krijgen de komende jaren een extra boost. De luchtvaartmaatschappij zal een stevige 110 miljoen dollar uitbesteden aan haar lounges in New York en Boston, voorziet een vernieuwing van haar lounges in Aberdeen, Rome en Genèva en ook San Francisco, Johannesburg, Manchester en Chicago komen aan de beurt. Je mag je er verwachten aan extra zitcomfort, een verhoogd culinair aanbod en de nieuwste technologische snufjes.

Geen paspoort meer nodig
Dat British Airways één van ’s werelds meest vernieuwende luchtvaartmaatschappijen is, mag duidelijk zijn door de introductie van gezichtherkenningstechnologie. In Heathrow Airport heb je geen paspoort meer nodig, maar wordt je identiteit door een speciale machine gescand. Zo gaat het boarden een stuk vlotter en hoef je ook geen schrik te hebben je persoonlijke documenten te verliezen. Eens aan boord, zul je ook van supersnelle wifi kunnen genieten.

“Er staat ons een spannende periode te wachten”, aldus Cruz. “Naast deze vernieuwingen, zijn we ook bezig met investeringen achter de schermen om het operationele proces te vergemakkelijken. Op die manier zullen onze klanten van begin tot eind een vlotte reis beleven.”

Over British Airways
British Airways vliegt tot zes keer per dag van Brussel naar London Heathrow, van waaruit het 213 bestemmingen bedient. 10 hiervan liggen in het Verenigd Koninkrijk, 114 in Europa en 89 in de rest van de wereld.

Voor meer info, bezoek www.ba.com