Brazilië - nieuwe winterzonbestemming bij Corendon

Corendon vliegt vanaf november 2019 naar Zuid-Amerika

Corendon start vandaag met de verkoop van vakanties naar het bruisende Brazilië. Vanaf november 2019 vliegt Corendon in circa tien uur naar Natal; de aan de oostkust gelegen hoofdstad van de Braziliaanse deelstaat Rio Grande do Norte. Brazilië is de eerste Zuid-Amerikaanse vakantiebestemming van Corendon. Ook is dit de eerste verre bestemming waar Corendon Dutch Airlines zelf heenvliegt. Een negendaagse vakantie naar Brazilië inclusief retourvlucht, transfer en ontbijt is te boeken vanaf 699 euro per persoon. Een negendaagse all inclusive reis is al boekbaar vanaf 899 euro. De vakanties naar Brazilië zijn vanaf vandaag te vinden op www.corendon.be/brazilie.

Brazilië

Steven van der Heijden, CEO Corendon: “We zijn erg trots dat we Brazilië kunnen lanceren als onze nieuwste winterzonbestemming. Om onze klanten meer keuze te bieden in de winter, hebben wij deze parel van een bestemming toegevoegd. Naast de uitgestrekte witte stranden en een gemiddelde temperatuur van 30 graden gedurende de Nederlandse wintermaanden, biedt Brazilië de vakantieganger ook prachtige natuur, een bruisend nachtleven en een heerlijke keuken.” Natal is gelegen in het uiterste noordoosten van Zuid-Amerika, direct aan de Atlantische Oceaan.  Met gemiddeld zo’n 300 dagen met meer dan tien zonuren per dag is het een populaire plek om vakantie te vieren voor zowel de toerist als de Braziliaan zelf. “In deze regio is zoveel te zien en te doen, van kilometerslange stranden en uitgestrekte duingebieden tot kleine en gezellige badplaatsen als Pipa en Tibau do Sul. Er zijn klassieke gebouwen uit de koloniale tijden, maar ook vele shopping malls en lokale markten.  Met ook nog een Hollands tintje, want in de 17e eeuw was Natal ruim twintig jaar een belangrijke handelspost die onder controle stond van de Nederlandse VOC.”

Accommodaties

De vijftien accommodaties die Corendon in Brazilië aanbiedt, liggen in Via Costeira, Ponta Negra, Tibau do Sul en Pipa. Ze hebben gemeen dat ze zich allemaal in de directe omgeving van prachtige zandstranden bevinden. Via Costeira, een uitgestrekte kustweg, is maar liefst negen kilometer lang en biedt een ongerept goudgeel strand waar elke vakantieganger zijn strandhart kan ophalen. Ponta Negra kent spectaculaire duinen, een gezellige boulevard en een swingende Braziliaanse sfeer. Tibau do Sul wordt gekenmerkt door een hagelwit strand, frisgroene kokospalmen en fantastische zonsondergangen. Het bruisende surfdorpje Pipa heeft een typische Braziliaanse sfeer. Het heeft betoverende stranden en is omgeven door groene kliffen. Overdag is Pipa een rustig surfersdorp en in de avond komt het dorp tot leven met de vele restaurants en bars. Corendon biedt in Pipa kleinschalige accommodaties aan, ook wel pousada’s genoemd. Corendon biedt in Brazilië ook diverse excursies aan; van avontuurlijke boottochten tot zinderende Braziliaanse avonden

Eigen vloot

Brazilië is de eerste verre bestemming die Corendon aandoet met haar eigen vliegtuigen. Van der Heijden: “Tijdens de vlucht wordt na ongeveer zeven uur een tankstop gemaakt in Banjul, Gambia. Na deze stop vliegen we door naar Brazilië. De totale vluchtduur bedraagt een kleine elf uur.” Op de heen- en de terugvlucht is een gratis maaltijd en drankje inbegrepen. Daarnaast is het mogelijk om gedurende de vlucht nog tegen betaling een drankje of snack te bestellen uit het a-la-carte menu. Brazilië is niet de eerste verre bestemming van Corendon. In samenwerking met KLM biedt Corendon ook vakanties aan naar onder andere Bali, Bonaire, Curaçao en Thailand.

De vakanties zijn vanaf vandaag boekbaar op www.corendon.be/brazilie. Ook zusteronderneming Stip Reizen biedt diverse vakanties aan naar Brazilië.

_________________________________________________________________________________

Noot aan de redactie

Corendon is een toonaangevende touroperator, luchtvaartmaatschappij en hotelketen op de Nederlandse en Belgische reismarkt. In 2018 verzorgde Corendon met veel plezier de vakantie voor ruim 700.000 vakantiegangers naar tientallen zonbestemmingen binnen en buiten Europa. Naast het merk Corendon voert het bedrijf ook de reismerken GOfun, Stip Reizen, Maris Life, Crusj en Karin’s Choice. De luchtvaarttak van Corendon omvat Corendon Dutch Airlines, Corendon Airlines Europe en Corendon International Airlines met een vloot van in totaal 24 vliegtuigen. Corendon Hotels & Resorts biedt hotels en resorts in Nederland en Turkije en op Ibiza en Curaçao. In Amsterdam zijn dat het Corendon Village Hotel, het Corendon City Hotel en The College Hotel; een boutique hotel in het centrum van onze hoofdstad. In Turkije biedt Corendon vier hotels aan, op Ibiza staat ons Marble Stella Maris All Inclusive Resort en op Curaçao bevindt zich het Livingstone Jan Thiel Resort. Eind 2019 opent Corendon op Curaçao haar tweede hotel in het voormalige Veneto Holiday Beach Resort. Corendon staat sterk in de markt door de scherpe prijzen, het no-nonsense karakter en haar grote ervaring in reiswereld. De slogan van Corendon luidt niet voor niets: Altijd de beste vakantiedeals!

www.corendon.be & www.corendonhotels.com

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal over Corendon kunt u contact opnemen met:
Daisy Mijnals, PR Manager Corendon Group, via [email protected] of +31 611 357 266