Belgische bloggers blazen verzamelen op Bloggers UTD in Brussel

Grootste blogger event in België ontvangt meer dan 100 reisbloggers en 27 toeristische ondernemingen

Maandag 30 januari 2017 — Op 4 februari 2017 komt bloggend België voor de tweede keer samen in Hotel Bloom in Brussel om er in dialoog te gaan met heel wat grote bedrijven uit de toeristische sector.  Van de toeristische dienst van Kroatië, Ibiza en Las Vegas tot Qatar Airways, Corendon en Thalys, allemaal tekenen ze present voor de tweede editie van Bloggers UTD – the travel gathering. “In aantal partners zijn we bijna verdubbeld t.o.v vorig jaar”, zegt organisator Jo Thuys van PR-bureau Sound of C. “Een teken dat de sector nood heeft aan een dergelijk event waarop ze kunnen netwerken met een voor hen interessante doelgroep, namelijk bloggers en social influencers. ” 

Bloggen is hot, dat mag blijken uit het aantal vlijtige schrijvers of fotografen die van hun hobby hun beroep proberen te maken. Maar om daarin te slagen, heeft een blogger partners en input nodig. Die partners kunnen op hun beurt dan beroep doen op het publiek dat de blogger in kwestie aanspreekt. “Een win-win situatie”, zegt Thuys. “Het gaat erom de juiste match tussen blogger en toeristische partner te vinden. Zo kun je tot een heel vruchtbare samenwerking komen voor beide partijen. Bloggers UTD – the travel gathering fungeert hierbij als een ontmoetingsplatform. Het afgelopen jaar merkten we meer dan eens dat tijdens ons event de kiem van een toekomstige samenwerking gelegd werd. Daarnaast proberen we de aanwezige bloggers en partners ook te inspireren door enkele gerenommeerde internationale sprekers aan te trekken en presenteren we hen de resultaten van onze eigen ‘Blogger Survey’”

Verdubbeling aantal partners
Dat zowel bloggers als de toeristische sector op zoek zijn naar dit soort evenementen, blijkt uit de gestegen interesse. Waar vorig jaar 90 bloggers aanwezig waren, zullen dat dat er volgende week zowat 110 zijn. Aan de kant van de toeristische sector steeg het aantal partners van 14 naar 27. Bij de bloggers ligt dat uiteraard aan het feit dat ze steeds meer in aantal toenemen, maar bij de toeristische partners gaat het stilaan om pure noodzaak. “Blogs verrijken het al bestaande medialandschap. Net zoals journalisten zijn bloggers mensen met invloed die een bepaald publiek aanspreken met hun opvattingen of inspirerende verhalen. Hen bereiken is voor heel wat bedrijven een standaard doelstelling binnen hun PR plannen geworden. En wij helpen hen uiteraard met plezier verder”, besluit Jo Thuys.

Praktisch

Bloggers UTD – the travel gathering
4 februari 2017  
Hotel Bloom, Brussel
Vanaf 15u00 tot 20u00

Aanwezige partners:
Toeristische diensten van Antwerpen, Benidorm, Brussel, Bulgarije, Catalonië, Duitsland, Frankrijk, Ibiza, Kroatië, Las Vegas, Mechelen, Nederland, Oostenrijk, Polen, Tsjechië, Tunesië, Zillertal, Zwitserland en Ardennes-Etapes, Corendon, Europa Park, Maasmechelen Village, Novasol, Qatar Airways, Sunny Cars, Thalys en Vacansoleil.

Sound Of C_bloggersevent_LR-87
Website zee
1
Sound Of C_bloggersevent_LR-40
Sound Of C_bloggersevent_LR-61
Sound Of C_bloggersevent_LRM-90