Après-ski in een chalet of een hotel?

Interhome zet de voor- en nadelen op een rijtje.

Met de winter voor de deur zijn veel Belgen volop hun volgende wintersportvakantie aan het plannen. Sommigen kiezen ervoor om te verblijven in een hotel, anderen geven de voorkeur aan een chalet. Weet je zelf nog niet welke verblijfplaats je verkiest? Vakantiewoningverhuurder Interhome zet voor jou de voor- en nadelen op een rijtje.

1. Voetjes onder tafel of gezellig samen koken?

Wil jij na het skiën liefst niet al te veel meer doen. Dan kies je waarschijnlijk al gauw voor een hotel. Na je verfrissende douche kun je gewoon je voeten onder tafel schuiven en smullen wat de pot schaft. Terwijl je in een hotel natuurlijk wel nog rekening moet houden met de restauranturen, kun je in je vakantiewoning net lekker je zin doen: van gezellig samen koken, tot pizza’s bestellen. Jij kiest waar je zin in hebt. En als toch op uit eten wilt, is er vast wel een lekker lokaal restaurant in de buurt.

2. Haardvuur of niet?

Bijna elke winterse chalet is uitgerust met een haardvuur. Terwijl je in hotels maar zelden de kans hebt om te genieten van het gezellige geknetter, kun je je in je eigen chalet lekker installeren voor de kachel. Trek je schoenen uit en nestel je voor je eigen haardvuur met een drankje in de hand.

3. Met vrienden of familie op reis?

Vriendengroepen en families worden in hotels veelal over verschillende kamers en soms zelfs verschillende gangen verdeeld. Wil jij samen met je vrienden of familie op reis? Dan is het wel zo gezellig om ’s avonds in je eigen huisje nog wat te kunnen nakletsen. Tenzij je misschien met je schoonfamilie op reis gaat…

4Skimateriaal stockeren?

In de meeste hotels zijn er aparte ruimtes voorzien om je skimateriaal te stockeren. Dat mag je immers niet zomaar ergens op je kamer droppen. Veel skifanaten zien er dan ook tegenop om hun eigen materiaal ergens achter te laten. Wanneer je een chalet huurt, heb je zelf veel meer controle over waar je je materiaal neerzet.

5. De kinderen slapen, wat nu?

Ga je met je hele gezin of zelfs met meerdere gezinnen op skivakantie, dan kan het weleens gebeuren dat de kinderen al naar bed moeten als jullie nog lang niet moe zijn. In een hotelkamer kun je de allerkleinsten maar moeilijk alleen te slapen leggen. Een chalet biedt dan het voordeel dat jullie nog kunnen nagenieten in de woonkamer terwijl jullie kroost alvast in dromenland vertoeft.

Over Interhome

Interhome is een verhuurder van vakantiewoningen met een aanbod van 33.000 huizen, chalets en appartementen in 33 verschillende landen. Traditioneel is Interhome het sterkst vertegenwoordigd in Europa. Het Zwitserse bedrijf onderscheidt zich van haar concurrenten dankzij haar stevige netwerk van eigen servicekantoren. Interhome werd in 1965 in Zwitserland opgericht en viert in 2015 haar 50ste verjaardag.  In 2016 mocht de kwaliteitsaanbieder 668.000 vakantiegangers gelukkig maken en schreef het een gefactureerde omzet van 174,9 miljoen euro op zijn naam.
Moedermaatschappij Interhome AG is gevestigd in Zürich en is voor de volle 100 procent eigendom van Hotelplan Holding AG. Dat is op haar beurt eigendom van Migros, de grootste retailorganisatie van Zwitserland. De Belgische zetel van Interhome is gevestigd in Diegem. Meer info: www.interhome.be